חדשות בארץ

כוכבי במסר לאיראן: "אופציה צבאית נגד תוכנית הגרעין - חובה מוסרית"

בטקס חילופי מפקד פיקוד העורף, אמר הרמטכ"ל כי צה"ל נערך לפעולה צבאית נגד תוכנית הגרעין של איראן: "צה"ל מעמיד יכולת צבאית ליום שבו הדרג המדיני יבקש להחליט". יועץ בכיר למנהיגה העליון של איראן הצהיר כי לארצו יש יכולת לייצר פצצה גרעינית

כוכבי (צילום: פלאש 90)כוכבי (צילום: פלאש 90)
אא

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר הערב (ראשון), כי "הכנת אופציה צבאית כנגד תוכנית הגרעין היא חובה מוסרית וצו הביטחון הלאומי". בנאום שנשא בטקס חילופי מפקד פיקוד העורף, ציין כוכבי כי "הכנת העורף למלחמה היה נושא חשוב מיום הקמת המדינה, אבל הוא הפך לדרישה שהולכת ומתגברת עם השנים. זו משימה שחייבת להיות מואצת בשנים הקרובות, במיוחד לנוכח האפשרות שנידרש לפעול כנגד איום הגרעין, והיא צריכה להיות חלק מההכנות האינטנסיביות שאנו מקדמים ליום פקודה".

"חסימת איראן מפני התגרענות באמצעות דיפלומטיה היא הדרך המועדפת", הוסיף כוכבי, "אבל ההיסטוריה הוכיחה פעמים רבות, שדיפלומטיה יכולה להיכשל או להצליח לפרק זמן קצר בלבד, ואז לחוות הפרה או בגידה. צה"ל ממשיך להתכונן לתקיפה באיראן באופן נמרץ, ומשתי סיבות: הראשונה, אם לא יהיה הסכם ותוכנית הגרעין האיראנית תמשיך להתרחב. והשנייה, למקרה שיהיה הסכם זהה או דומה להסכם הקודם, שמשמעותו הסכם רע, היוצר לאיראן תנאים להפוך למדינה גרעינית זמן קצר לאחר מועד סיומו".

"צה"ל חייב להיערך לכל התפתחות ולכל תרחיש", הצהיר הרמטכ"ל. "ההיערכות לפעולה צבאית כנגד תוכנית הגרעין נמצאת במוקד ההכנות בצה"ל, והיא כוללת מגוון תכניות מבצעיות, הקצאת משאבים רבים, הצטיידות באמל"ח מתאים, מודיעין ואימונים. צה"ל מעמיד יכולת צבאית ליום שבו הדרג המדיני יבקש להחליט".

מוקדם יותר היום טען יועץ בכיר למנהיגה העליון של איראן עלי חמינאי, כי לאיראן יש יכולת לייצר פצצה גרעינית. בריאיון לרשת אל-ג'זירה אמר כמאל חראזי, לשעבר שר החוץ האיראני, כי "בתוך מספר ימים הצלחנו להעשיר אורניום לרמה של 60%, ונוכל בקלות לייצר אורניום מועשר ברמה של 90%". הוא הוסיף, כי "לאיראן יש האמצעים הטכניים לייצר פצצה גרעינית, אך היא לא קיבלה החלטה אם לבנות פצצה כזאת". חראזי הדגיש, כי ארצו לעולם לא תנהל משא ומתן על תוכנית הטילים ועל המדיניות האזורית שלה.

תגיות:איראןצה"לאביב כוכביהגרעין האיראני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה