סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: מה עושים כשלא מצליחים להגשים חלום? משה רבנו מלמד אותנו

המנהיג שלנו עלה על בימת ההיסטוריה לא כווינר, אלא כאדם כבד פה וכבד לשון. גם כעת הוא נפרד מאיתנו לא ב"הפי אנד" סוחף, אלא בהחמצה מהדהדת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זה עידן שבו כמעט כולם משדרים הצלחות. קמים בבוקר ומקדמים מותג ושמו אני. הפיד באינסטגרם מזיע מרוב פילטרים, מאכלים מדהימים, בילויים נוצצים, ילדים חגיגיים, בני זוג אהובים. כולם תמיד עובדים על הדבר הגדול הבא, מבשלים לכם משהו מעניין, מוכרים לך את עצמם או את המוצר שלהם. רבי נחמן מברסלב אמר שכולנו קבצנים. יש קבצנים לכסף, יש לאהבה ולתשומת לב.

פרשת השבוע שקראנו השבת היא פרשת פינחס. זו הפרשה השנייה באורכה בתורה, והיא מספרת בין היתר על כך שמשה רבנו לא ייכנס לארץ ישראל. המנהיג שלנו עלה על בימת ההיסטוריה לא כווינר, אלא כאדם כבד פה וכבד לשון. גם כעת הוא נפרד מאיתנו לא ב"הפי אנד" סוחף, אלא בהחמצה מהדהדת: הוא הוציא את העם ממצרים, אבל הם ייכנסו לארץ ישראל בלעדיו.

משה רבנו הופך לסמל של כמעט. העמידה על הר נבו, מנגד, כשהוא רק רואה את הארץ, מלווה אותנו אלפי שנים. רחל המשוררת כתבה: "בְּכָל צִפִּיָּה, יֵשׁ עֶצֶב נְבוֹ".

אבל מה עושים כשלא מצליחים להגשים חלום? משה רבנו מתפלל. הוא מבקש, מתחנן, מפציר. אחר כך, הוא מקבל "פרס ניחומים". הוא זוכה לראות את הארץ, לא להיכנס. גם קצת זה טוב. ולבסוף הוא מלמד אותנו עוד לקח – כשהמציאות לא מתיישרת עם רצונותיך, אתה לא שובר את הכלים. אתה מנסה לעשות את הכי טוב, במצב הקיים.

בשעותיו האחרונות, הוא מבקש מאלוקים למנות לעם מנהיג מתאים, איש רוח ומעש, שיוביל אותם מעתה. זה מה שמטריד אותו. והתורה, בכנות ובשקיפות שלה, לא מוסיפה שום פילטר ולא נפרדת במיליון לייקים מ"המנהיג מספר 1 שלנו". היא מתארת איך אפילו משה אינו מושלם, ואיך הוא נשאר שם, על הר נבו. גם בכך – משה הוא רבנו.

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:חלוםמשה רבנוסיון רהב מאיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה