חדשות בארץ

סעודיה תאפשר לחברות תעופה ישראליות לחלוף מעל שטחה. הבית הלבן: "החלטה היסטורית"

רשות התעופה האזרחית של סעודיה הודיעה על פתיחת המרחב האווירי הסעודי לכל חברות התעופה, כולל חברות ישראליות. הבית הלבן: "החלטה היסטורית הסוללת את הדרך למזרח תיכון משולב, יציב ובטוח יותר"

ריאד בירת סעודיה (תמונה: shutterstock)ריאד בירת סעודיה (תמונה: shutterstock)
אא

סעודיה הודיעה הלילה (בין חמישי לשישי), כי תפתח את המרחב האווירי שלה לכל חברות התעופה שעומדות בדרישותיה. בהודעה שמסרה רשות התעופה האזרחית בממלכה, צוין כי הצעד נועד "לבסס את מעמדה של סעודיה כמרכז גלובלי המחבר בין שלוש יבשות ולשפר את הקישוריות האווירית הבין-לאומית". על אף ששמה של ישראל לא הוזכר במפורש, הצעד הסעודי יאפשר למטוסים ישראליים לעבור בשטחה האווירי של הממלכה.

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, מסר בתגובה כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מברך על "ההחלטה ההיסטורית של הנהגת סעודיה, לפתוח את המרחב האווירי הסעודי לכל המובילים האזרחיים ללא אפליה, החלטה הכוללת טיסות לישראל וממנה". לדבריו, "החלטה זו סוללת את הדרך למזרח תיכון משולב, יציב ובטוח יותר, החיוני לביטחון ולשגשוג של ארצות הברית והעם האמריקני, ולביטחון ולשגשוג של ישראל".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב: "אני מברך את נסיך הכתר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, על החלטתו להרחיב את הטיסות הישראליות מעל שמי סעודיה. כבר לפני שנתיים הנחנו את היסודות לנורמליזציה עם סעודיה, כשאפשרנו טיסות ישירות לדובאי ואבו דאבי מעל שמי ערב הסעודית. כמו כן פעלנו לאפשר טיסות ישירות בין ישראל למכה עבור אזרחי ישראל הערבים. אני מתכוון להביא הסכמי שלום מלאים עם סעודיה ומדינות ערב נוספות ובכך לקדם את סיום הסכסוך בין מדינת ישראל ורוב העולם הערבי".

תגיות:סעודיהארצות הבריתג'ו ביידןבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה