חדשות בארץ

למרות הבחירות: היועמ"שית אישרה לגנץ למנות את הרמטכ"ל הבא

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הודיעה לשר הביטחון בני גנץ כי הקשיים המשפטיים המשמעותיים במינוי רמטכ"ל בתקופת בחירות "אינם עולים כדי מניעה משפטית"

גנץ (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)גנץ (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)
אא

(עודכן: 19:46)

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הודיעה היום (חמישי) לשר הביטחון בני גנץ כי יוכל למנות את הרמטכ"ל הבא למרות שמדובר בתקופת בחירות.

בהודעה מטעמה של בהרב-מיארה נמסר כי "הגם שהמשך הליך מינוי הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל בתקופת בחירות כרוך בקשיים משפטיים משמעותיים, הרי שבנסיבות העניין הקונקרטיות, ובפרט נוכח האמור בחוות הדעת המקצועיות-ביטחוניות הסודיות שהובאו בפניה, הנוגעות לאתגרים ביטחוניים ייחודיים חריגים העומדים כעת בפני צה"ל, ולאחר שבחנה את מכלול נסיבות העניין עם כלל גורמי המקצוע הרלוונטיים בייעוץ המשפטי לממשלה ובפרקליטות המדינה, הגיעה לכלל מסקנה כי קשיים אלה אינם עולים כדי מניעה משפטית".

החלטתה של בהרב-מיארה ניתנה על רקע כוונתו של גנץ לקדם את ההליך לבחירת הרמטכ"ל הבא. שר הביטחון נפגש כבר עם שלושת המועמדים להחליף את הרמטכ"ל הנוכחי אביב כוכבי – האלופים הרצי הלוי, אייל זמיר ויואל סטריק.

גנץ מסר בתגובה להודעתה של בהרב-מיארה: "אני מברך על ההחלטה האחראית של היועצת המשפטית לממשלה לאפשר להתקדם בהליך מינוי הרמטכ"ל. למדינת ישראל יש כיום רמטכ"ל מצוין, ורב-אלוף אביב כוכבי ימשיך למלא את תפקידו ולהוביל את צה"ל באופן איכותי כפי שעשה עד היום. לצד זאת, למינוי רמטכ"ל במועד ובתהליך סדור, יש חשיבות גדולה מבחינת הרציפות הפיקודית של צה"ל וביטחון מדינת ישראל. אמשיך לקיים את התהליך באופן מסודר, ממלכתי ונקי מכל שיקול פוליטי, ותוך התייעצות עם כלל הגורמים הרלבנטיים. כל זאת מתוך ראייה רחבה של צורכי הביטחון והאתגרים בפניהם ניצבת מדינת ישראל".

כזכור, בתחילת החודש העביר היועץ המשפטי של מערכת הביטחון, עו"ד איתי אופיר, חוות לדעת ליועצת המשפטית לממשלה, לפיה לעמדתו ניתן להמשיך בהליך מינוי הרמטכ"ל גם בתקופת הבחירות. לחוות הדעת צורפו סקירה מבצעית מסווגת של צה"ל אודות אתגרי מערכת הביטחון, וסקירה מדינית מסווגת של ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד אודות האתגרים הביטחוניים והמדיניים הניצבים כעת בפני מדינת ישראל.

חוות הדעת של אופיר עוררה תגובות סוערות בליכוד. חבר הכנסת יואב קיש כתב כי "אם היועמ"שית תאשר מינוי רמטכ"ל לממשלת מעבר – המשמעות הישירה תהיה דווקא כלפיה ולמעמדה. רק יועמ"שית 'מטעם' תאפשר זאת, ולכן במידה ותפעל כך – היא תוחלף מיידית כשנחזור לשלטון".

עמיתו לסיעה של קיש, חבר הכנסת שלמה קרעי, הוסיף: "תאפשר, לא תאפשר, היא תוחלף בכל מקרה. כך גם כל מינויי ממשלת ההונאה. בקרוב בעזרת השם".

תגיות:בני גנץהרמטכ"לצה"לגלי בהרב-מיארהבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה