חדשות בארץ

ביידן קיבל את עיטור הנשיא: "ישראל לעולם לא תהיה לבד"

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, קיבל את עיטור הנשיא מידי נשיא המדינה יצחק הרצוג: "המחויבות האמריקנית לביטחון ישראל נשארת נחושה כברזל. לקבל את הפרס הזה הוא מרגעי הכבוד הגדולים בקריירה שלי"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג העניק הערב (חמישי) לנשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, את עיטור הנשיא. בטקס הענקת העיטור, שנערך לאחר פגישתם של הרצוג וביידן, הכריז הנשיא האמריקני כי "כל עוד ארצות הברית תהיה פה – אתם לעולם לא תהיו לבד".

בנאומו בטקס אמר הרצוג לביידן: "אדוני הנשיא, אתה נשיא ארצות הברית ה-15 שאני ומשפחתי זוכים לעבוד עמו במשך כ-80 שנים. הנשיא פרנקלין דלאנו רוזוולט היה הראשון. אני שמח מאוד לקבל את פניך כאן בלב ירושלים. זהו ביקור בקרב משפחה וחברים ותיקים. מאז ומעולם היית ידיד נאמן של מדינת ישראל ושל העם היהודי. תמיכתך העקבית בשותפות בין ישראל לארצות הברית, שהתבטאה הן במילים והן במעשים, עמדה במבחן הזמן".

"מסע השלום שלך כאן במזרח התיכון מגיע בשעה קשה וגורלית, בה הסדר העולמי עומד בפני אתגרים", הוסיף הרצוג. "אני מאמין כי שותפות ישראלית-אמריקנית חזקה מעולם לא הייתה כה חיונית עבור מדינותינו, עבור המזרח התיכון ועבור יציבות עולמית וקיימות, שלום ושגשוג, דמוקרטיה והגינות".

"מיום הקמתה, מדינת ישראל הייתה תמיד דמוקרטיה תוססת, לעיתים תוססת מדי", הצהיר הנשיא. "מדינת הלאום החזקה והבטוחה של העם היהודי בארץ ישראל חיונית לביטחונו ועתידו של העם היהודי, וכעת אנו ניצבים מול הזדמנות, שבמידה רבה היא בזכות הממשל שלך והסכמי אברהם, כדי להביט צעד אחד קדימה. יחד נוכל ליצור לא רק מזרח תיכון חדש, אלא מזרח תיכון מתחדש".

ביידן אמר בנאומו: "אני מכיר רבים מכם זמן רב, וכולכם יודעים שלאהבתי לישראל שורשים עמוקים. לראות ישראל משגשגת, לראות את חלומותיה של ישראל מתגשמים – עבורי זה כמו מעשה ניסים".

"האומה הישראלית הפריחה את השממה ובנתה את כיפת ברזל", הוסיף הנשיא האמריקני. "זאת אומה שהצליחה להשיג שלום בעבר ויכולה לעשות זאת שוב. זאת אומה שלעולם לא תשכון בדד, מפני שכל עוד ארצות הברית תהיה פה – אתם לעולם לא תהיו לבד".

"יש עוד עדיין עבודה רבה", המשיך ביידן. "בגלל זה המחויבות של אמריקה לביטחון ישראל נשארת נחושה כברזל. המחויבות הזו לא קשורה אליי או אל כל נשיא אחר. כמנהיג אני יכול להגיד ללא היסוס, שקבלת עיטור זה היום הוא אחד מרגעי הכבוד הגדולים בקריירה שלי".

תגיות:יצחק הרצוגג'ו ביידןעיטור הנשיא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה