הפסקת הריון

מתוך הניו-יורק טיימס: "אני לא חושבת שאני צריכה להקריב חיים כדי להצליח בחיים"

הן צעירות, משכילות, בעלות משרות נחשבות וכולן פעילות חברתיות אמריקאיות למען החיים ונגד הפלות. לאחר הדרמה בהחלטת בית המשפט העליון האמריקאי לבטל פסק דין שהתיר הפלות, פרסם הניו-יורק טיימס כתבת פרופיל על דור הנשים שחי ונושם העצמה נשית אמיתית. מקבץ ציטוטים חזקים מהכתבה

  • ט"ו תמוז התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"אני פשוט דוחה את הרעיון לפיו, אני כאישה, זקוקה להפלה על מנת להיות מצליחה, או על מנת להחזיק בקריירה משגשגת כשל גבר. אני לא חושבת שאני צריכה להקריב חיים כדי לעשות את כל זאת". אומרת פיבי, פעילה חברתית בת 26 מטקסס. פיבי היא אחת מהנשים שרואיינו בכתבה שפורסמה לפני כשבוע בניו-יורק טיימס וכותרתה "הדור שבעד החיים".

בכתבה הושמעו קולותיהן של נשים המוגדרות חלק מדור חדש של פעילות חברתיות שבירך על החלטת העליון בארה"ב. עבורן, נכתב בכתבה, כי מדובר בניצחון של זכויות אדם ללא כל פגיעה בזכויות האישה.

העיתונאית רות גרהאם סוקרת בכנות, בכבוד ובאיזון עיתונאי ראוי לציון את הפרופיל של אותן פעילות חברתיות בארה"ב למען החיים, ומציינת כי מדובר בנשים צעירות, נוצריות, דתיות וחילוניות כאחת, שבעקבות צילומי אולטרסאונד של עוברים, הן מאמינות כי העובר הוא יצור חי בר קיימא מרגע היווצרו, וכי נשים הן קורבנות של תעשיית ההפלות.

 

"אישה שמפסיקה חיים של תינוק, לא תגרום בכך לכאב שלה להיעלם"

קריסטן הוקינס, נשיאת סטודנטים למען החיים באמריקה משתתפת בכתבה, ואומרת כי התנועה נגד הפלות מציעה חזון לנשים צעירות, שהוא מעצים הרבה יותר ממה שהפמיניזם שבעד הפלות מציע. "אם אותו פמיניזם אומר לנשים צעירות שהן צריכות להפסיק את ההיריון שלהן כדי להשיג את מטרותיהן בקריירה וברכישת השכלה, התנועה נגד הפלות אומרת שהן יכולות ליהנות מכל העולמות". מדגישה הוקינס.

קיילי קורנט (28) מנהלת מרכז רפואי לנשים בנשוויל טנסי, המספק שירותים ותמיכה לנשים הרות אומרת משפט אחד חכם, שמקפל בתוכו כל כך הרבה בכל הקשור להפלות: "אני מאמינה בכך שטראומה מובילה לטראומה. אישה שמפסיקה חיים של תינוק, לא תגרום בכך לכאב שלה להיעלם". אגב, משטרת נשוויל חקרה מקרה של וונדליזם שבוצע באותו מרכז רפואי. בכתבה נכתב כי המשטרה מציינת שכתובת גרפיטי רוססה על קיר המבנה, וארגון המעודד הפסקת היריון לקח אחריות על האירוע.

 

"הם אומרים שאלו זכויות נשים, אך כל מה שאני רואה הוא דיכוי"

קריסטין טרנר, פעילה חברתית מרדינג קליף, הקימה להקה שאחד משיריה עוסק בהטעיה התודעתית של אותם ארגונים למען הפסקות היריון. מילות השיר הן: "הם אומרים שזו העצמה, הם אומרים שאלו זכויות נשים, אך כל מה שאני רואה הוא דיכוי".

האבסורד הוא שטרנר נעצרה שלוש פעמים בגין פעילות חברתית בעד החיים, פעמיים מתוכן לאחר שנכנסה למכונים של הפסקת היריון, וחילקה מידע לנשים. "אם מישהו פועל באלימות כלפי בן אנוש, אז אין לכבד גבולות טריטוריה. המציאות היא שאנשים מתים. יש לי פריבילגיה, ועלי למנף אותה ולהשתמש בכוח ההשפעה שיש לי".

אלו מילותיהן של נשים אמריקניות לא יהודיות שמבינות היטב כי על בית קברות לא ניתן לבנות חיים! מי שחושב שהוא יפסיק חיים כדי "להתקדם" בחיים, מחובתנו להעירו וליידעו שאחרי הפסקת חיים – כל החיים עצמם נעצרים.

"הַעִידֹתִי בָכֶם הַיּוֹם אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ הַחַיִּים וְהַמָּוֶת נָתַתִּי לְפָנֶיךָ הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים לְמַעַן תִּחְיֶה אַתָּה וְזַרְעֶךָ" (דברים ל', י"ט).

גילית שאת בהריון? צריכה לקבל החלטה?  שוקלת הפלה או מכירה אישה / נערה במצוקה? בבקשה, אל תעמדי מנגד. קחי רגע אחד למחשבה. מחלקת אמ"א בהידברות:כאן פועלים ופועמים חיים של אמ"א: לפניות, בקשת סיוע, ייעוץ והכוונה ללא עלות: טל' 073-222-1333 נייד 052-955-1591  דוא"ל kalina@htv.co.il

תגיות:הריוןמחלקת אמאפעילות הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה