חדשות כלכלה

היוקר יאמיר: בעקבות התייקרות החשמל – צפוי גל עצום של עליות מחירים

התייקרות מחיר החשמל תגרום למשפחה ממוצעת בישראל הוצאה של 500 שקל בשנה, ותשפיע קשות על מוצרים נוספים שיתייקרו בעקבותיה

  • י"ג תמוז התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רשות החשמל פרסמה אמש (שני) שימוע על עדכון תעריפי החשמל. המחיר יעלה בחודש הבא ב-9.6%. התייקרות זו תוסיף להוצאות משפחה ממוצעת בישראל כ-500 שקל בשנה.

רשות החשמל תלתה את הסיבות להתייקרות בעליית מחירי הדלקים, ובמלחמת רוסיה באוקראינה: "במחצית השנייה של 2021 החל משבר אנרגיה עולמי אשר השפיע באופן משמעותי על מחירי כל סוגי הדלקים. הסיבות לתחילת המשבר היו מגוונות, אך הוא הוחרף עקב מלחמת רוסיה באוקראינה", לשון ההודעה.

בלמ"ס אין אפשרות כעת לחשב מה תהיה העלות העקיפה של ייקור החשמל בשל ההתייקרויות הרבות שצפויות בחודשים הקרובים עקב העלאת מחיר החשמל. זאת כיוון שהעלייה במחירי החשמל תגרור עליית מחירים של חלק מהמוצרים המיוצרים במפעלים שמחוברים עדיין לחשמל, וכן תגרום להוצאות גדולות יותר לבעלי חנויות ועסקים, שייקרו בעקבות כך את המוצרים שהם מוכרים על מנת לכסות את העלויות.

בין השאר יתייקר השימוש במכוניות החשמליות, וברכבת ישראל, שחלק מהקווים שלה פועלים על חשמל. גם השימוש בחשמל בנמלי הים והאוויר יתייקרו, ועשויים להוביל לעליית מחירים של אגרות בנמלים ונסיעה ברכבת.

גם הרשויות המקומיות ייאלצו למצוא מקורות מימון, למשל לתאורת הרחובות ומשרדי העירייה. בעקבות כך, ייתכן שמיסי הארנונה יעלו באחוזים בודדים כבר בשנה הנוכחית.

בין השאר יעלה גם מחיר השימוש במכוניות החשמליות בכ-10%, עלויות השימוש הרב של הרכבת בחשמל יעלו, במיוחד בחלק מקוויה שחושמלו רק לאחרונה כמו הקו לירושלים, ויתייקר גם השימוש בכמויות גדולות של חשמל בנמלי הים והאוויר. כל אלה עלולים להביא לייקור תעריפים של נסיעה ברכבת ושל אגרות בנמלים.

גם מחיר המים צפוי לעלות בעקבות העלייה במחירי החשמל. רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, אמר ל-ynet כי כיוון שחלק ניכר מהמים בישראל מיוצרים במפעלי התפלה שדורשים אנרגיה רבה מאוד, מחירי המים צפויים להתייקר. תומר ציין כי ניתן למתן את עליית מחירי החשמל, ולהעלות את התעריף רק ב-4.5%. לדבריו, אם רשות החשמל לא תמתן את עליית התעריפים במהלך השימוע, היא בעצמה תגרום לפגיעה משמעותית בניסיונות למיגור האינפלציה בישראל".

תגיות:חשמלהתייקרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה