חדשות בארץ

סקרים ראשונים לאחר האיחוד: 14 מנדטים לגנץ-סער. שקד נמחקת

סקרים של 'כאן חדשות' ו'חדשות 12' משרטטים את מפת המנדטים, לו היו הבחירות נערכות כיום

  • י"ב תמוז התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

סקרים ראשונים לאחר הכרזתם של בני גנץ וגדעון סער על איחוד בין מפלגותיהם: סקר של 'כאן חדשות' שפורסם הערב (שני) מצביע על כך שלו הבחירות היו מתקיימות היום, היתה מפלגת הליכוד מקבלת 34 מנדטים. יש עתיד – 23. רשימת כחול לבן ותקווה חדשה – 14. הציונות הדתית - 10, ש"ס – 8, יהדות התורה – 7, הרשימה המשותפת – 6, העבודה וישראל ביתנו – 5 מנדטים כל אחת, ומרץ ומפלגת רע"מ – 4 מנדטים כל אחת. מפלגת ימינה בראשות איילת שקד רחוקה מתחת לאחוז החסימה, ומקבלת 1.9% בלבד מסך הקולות. גוש נתניהו מגיע ל-59 מנדטים.

סקר של 'חדשות 12' מעלה תוצאות דומות, עם שינויים קלים. על פי הסקר, לו היו הבחירות נערכות כיום היתה מפלגת הליכוד מקבלת 34 מנדטים, יש עתיד – 23, כחול לבן התקווה החדשה – 13, הציונות הדתית עם 10 מנדטים, ש"ס עם 8, יהדות התורה עם 7, הרשימה המשותפת וישראל ביתנו – 6 מנדטים כל אחת. העבודה – מנדטים, רע"מ ומרצ – 4 מנדטים כל אחת. גם בסקר זה מפלגת ימינה בראשות איילת שקד מקבלת 1.9% מסך הקולות, ונותרת הרחק מתחת לאחוז החסימה.

הסקר בדק את אופן חלוקת המנדטים במצב שבו מצטרף הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט לאיחוד של כחול לבן התקווה החדשה. באופן זה הרשימה המאוחדת עולה ל-15 מנדטים, אך נותרת המפלגה השלישית בגודלה. הליכוד נותרת עם 34 מנדטים, יש עתיד זוכה ל-21, כחול לבן ותקווה חדשה עם 15 מנדטים, הציונות הדתית נשארת על 10 מנדטים, ש"ס עם 8 ויהדות התורה עם 7 מנדטים. הרשימה המשותפת וישראל ביתנו נשארות עם 6 מנדטים, העבודה עם 5, וגם רע"ם ומרצ נותרות עם ארבעה מנדטים כל אחת. גם כאן ימינה משיגה רק 1.8% מקולות הבוחרים ונותרת מתחת לאחוז החסימה. מבחינת תמונת הגושים, התמונה נותרת זהה: גוש נתניהו מגיל ל-59 מנדטים, והקואליציה הנוכחית - 55 בלבד.

אם שר התקשורת יועז הנדל יצטרף לימינה בראשות איילת שקד תשיג המפלגה 2.8% מקולות הבוחרים, אך עדיין לא תעבור את אחוז החסימה. 

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו התייחס מוקדם יותר היום לאיחוד הרשימות של בני גנץ וגדעון סער: "אנחנו בליכוד לא מתערבים באיך השמאל מחלק את הקולות שלו. המפלגה של גדעון וגנץ רק מחדדת את השאלה בבחירות הקרובות - האם שוב תקום ממשלת שמאל של יאיר לפיד עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת או האם תצביעו לליכוד בהנהגתי ויחד נקים ממשלה לאומית שתחזיר לכל אזרחי ישראל את הביטחון והתקווה''.

תגיות:סקר בחירותבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה