סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: כשאתה נותן מגיל צעיר, אתה לא שונא באופן עיוור

בתמונה רואים את הרב עם כריס קנדי, מפקד המשטרה המקומית. הוא הודה לו על הטיפול באירוע, והעניק לו תיבה צהובה קטנה שמכונה ARK – מעשי חסד מזדמנים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אלה שבעת ההרוגים בירי באילינוי באירועי יום העצמאות האמריקאי: אירנה וקווין מקארתי, סטיבן שטראוס, ג'קלין סנדהיים, קתרין גולדשטיין, אדוארדו אובאלדו וניקולס טולדו־סרגוסה. שלושה מהם יהודים. כשליש מתושבי השכונה יהודים, והאבל הורגש שם השבוע, בין שהרקע הוא טירוף אלים, ובין שהוא טירוף אלים אנטישמי.

לקראת שבת צלצלתי לרב מאיר מוסקוביץ. "אנחנו מבקרים משפחות, עוזרים לפצועים, מנסים לסייע. אני עוד לא יודע מה אגיד בדרשה שלי השבת. ההשראה עוד תגיע", אמר. הוא שלח לי קישור לפוסט שריגש יהודים ולא־יהודים כאחד. בתמונה רואים את הרב עם כריס קנדי, מפקד המשטרה המקומית. הוא הודה לו על הטיפול באירוע, והעניק לו תיבה צהובה קטנה שמכונה ARK - Acts of Random Kindness.  ובעברית: מעשים של חסד מזדמן.

מדובר בקופת צדקה מפלסטיק, שמחולקת בבתי הספר באזור כחלק מפרויקט חינוכי יהודי מקיף. המטרה היא לעודד את הילדים לשים מטבעות קטנים בקופה הפרטית שלהם בכל יום, וכשהיא מתמלאת - לתת את הסכום לנזקק ברחוב או לארגון צדקה, ולמלא שוב. תיבות ה־ARK  נמצאות לא רק בבתים, אלא גם בכיתות, כדי שהפרויקט יהפוך משותף, מדובר.

חשבתי על רוברט קרימו, הרוצח, שכבר שנים מפרסם תכנים אלימים ברשתות החברתיות, כולל קליפ שבו הוא מפזר קליעים על רצפה של כיתת בית ספר.

"כשאתה נותן מגיל צעיר, אתה כבר לא תשנא אחרים באופן עיוור", אמר לי הרב מוסקוביץ. "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם החושך היא להוסיף אור".

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:סיון רהב מאירארה"בירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה