חדשות בארץ

היום המכריע של שיקלי: האם בית המשפט יבטל את הפרשתו מימינה?

בית המשפט המחוזי ידון בערעור שהגיש ח"כ עמיחי שיקלי נגד ההחלטה להכריז עליו כח"כ פורש. האם בית המשפט יפסוק לטובתו?

  • י"א תמוז התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים ידון היום (ראשון) בערעור שהגיש ח"כ עמיחי שיקלי נגד החלטת ועדת הכנסת להכריז עליו כפורש. משמעות ההכרזה, כזכור, הינה אי אפשרות להצטרף למפלגה קיימת או לקבל מימון בחירות.

בית המשפט ידון בערעור שהגיש שיקלי, באמצעות עורכי הדין אלון פומרנץ ושמרית כרמי נעמת ממשרד ליפא מאיר ושות'. בערעור קובל שיקלי נגד עצם ההפרשה, ובנוסף טוען כי ההליך בוועדת הכנסת היה חפוז ומכור מראש.

"האם חברי הכנסת זכאים להצביע בכנסת בהתאם לדעתם, אמונתם, מצפונם, מצע מפלגתם והבטחתם לציבור בוחריהם, או שהינם בסך הכל מריונטות המופעלות על ידי ראשי הסיעות שלהם?", תהה שיקלי בערעור.

עוד הוסיף הח"כ שהוכרז כפורש, וביקש את הכרעת בית המשפט לגבי תפקידו של חבר כנסת – האם עליו לבטא את רצון ציבור הבוחרים, אלא להיות ממושמע לראש סיעתו? "האם לפי השיטה הדמוקרטית של מדינת ישראל, הרשות המחוקקת מורכבת מ-120 חברי כנסת המבטאים את רצון ציבור הבוחרים, או שבעצם ממספר מצומצם של ראשי סיעות אשר על פי רצונם והחלטותיהם האישיות יישק דבר?! האם חבר הכנסת הוא נאמן של הציבור או נאמן של המפלגה? האם תפקידו הוא להיות חייל ממושמע הסר למרותו של ראש הסיעה, אחרת יוכרז כפורש וצפוי למצוא עצמו מחוץ לחיים הציבוריים? והאם המחוקק התכוון לתת בידי ראשי הסיעות סנקציה דרמטית כזאת נגד חברי סיעתם על מנת לכפות משמעת סיעתית?"

עורדי הדין מציינים כי החוק מציב תנאים שרק בהתקיימם ניתן להכריז על חבר-כנסת כפורש, ולא כאשר הוא אינו מקיים את הוראותיו של יו"ר הסיעה. התנאים על פי החוק הם כאשר אחד מהם הוא שחבר הכנסת קיבל תמורה בתמורת להצבעת אי אמון בממשלה. אולם אין חולק על כך ששיקלי לא קיבל כל תמורה בעד ההצבעות הספורות בהן הצביע שעניינן אי-אמון בממשלה.

שיקלי הוסיף וטען שההליך שקיימה ועדת הכנסת היה פגום מראשיתו ועד סופו, והוא היה "מונע ומודרך משיקולים פוליטיים בלבד״. לדבריו, הדיון התקיים בחופזה, ולא ניתנה לו אפשרות להיערך לקראתו. לדבריו, "מדובר היה במשחק מכור מראש. הן מבחינת האופן הבהול שבו זומן הדיון תוך שיהוי חמור ביחס למעשים שיוחסי לשיקלי, הן מבחינת פרק הזמן הבלתי הגיוני שניתן לשיקלי על מנת לפנות לייצוג משפטי ולהיערך לדיון, הן מבחינת חברי הוועדה שהגיעו עם דעה קדומה מובהקת, והן מבחינת האופן החפוז בו נערך הדיון".

"לא שמעתם אותו הרבה השבוע, לא טען ששכב על גדר או קפץ על רימון, ובוודאי לא זכה לליטוף מעיתונאים מאתרגים": יעקב ברדוגו במונולוג על ח"כ עמיחי שיקלי:

תגיות:עמיחי שיקליימינהבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה