חדשות בארץ

פרצה חמורה: בית המשפט הכיר בנישואין אזרחיים דרך ה"זום"

זוגות שהתחתנו בנישואין אזרחיים דרך הזום בחו"ל, יוכרו כזוגות נשואים. מדובר בפרצה חמורה ותקדימית

  • י"א תמוז התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

החלטה תקדימית חמורה במיוחד: הבוקר (ראשון) פורסם ב'כאן רשת ב' כי בית המשפט המחוזי מרכז הורה להכיר בזוגות שהתחתנו בנישואין אזרחיים דרך הזום בחו"ל - כזוגות נשואים לצורך מרשם האוכלוסין. על פי הדיווח, לרשות המדינה עומדת אפשרות הערעור לעליון. פסיקה נגד המדינה בעליון תהפוך את הפסיקה להלכה פסוקה.

מדובר בפרצה חמורה, שתאפשר לזוגות חד מיניים, פסולי חיתון, וכאלה שאינם מעוניינים להינשא דרך ההלכה – להיות רשומים במדינת ישראל כזוגות נשואים.

כזכור, במהלך תקופת הקורונה, איפשרה מדינת יוטה שבארה"ב להירשם לנישואין דרך הזום. מאות זוגות ישראלים נרשמו באופן זה לנשואים, ביניהם גם סגן שר החוץ עידן רול מיש עתיד.

השופטת אפרת פינק נימקה את החלטתה להכיר בנישואין אלו. כך כתבה בפסק הדין: "אי היציאה משטח מדינת ישראל לשם ביצוע הטקס אינה מהווה אי נכונות גלויה לעין, המקימה חובה לבחון את תעודת הנישואין שהוצגה. הגם שנישואין בהיוועדות חזותית לא היו מוכרים בעבר ולא נרשמו בישראל, די בבירור שבוצע על מנת להיוודע לתהליך, ובכך להביא לסיום הבירור ולרישום הנישואין במרשם".

ח"כ אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם, הגיב: "שופטי בית המשפט מתעלמים מהמדיניות שהייתה נהוגה במדינת ישראל במשך עשרות שנים. לא ייתכן שהשופטים במדינת ישראל יחתרו תחת המדינה היהודית ויבצעו הפיכה שקטה כדי להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה. בקרוב נתקן בעזרת השם".

תגיות:נישואין אזרחייםאבי מעוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה