חדשות בארץ

ביידן יבקר השבוע בישראל ובסעודיה: אלו הכבישים שייחסמו

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יגיע ביום רביעי הקרוב לביקור בישראל, וביום שישי ימריא לסעודיה: "פועל להרחבת הנורמליזציה בין ישראל למדינות ערב"

  • י"א תמוז התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יגיע ביום רביעי לישראל, וביום שישי ימריא לסעודיה. זהו הביקור ה-12 של נשיא אמריקני בישראל, כאשר הביקור הקודם היה של דונלד טראמפ בשנת 2017.

כהיערכות לביקור, החל מיום שישי האחרון (8.7) עד ליום שישי הבא (15.7) תיאסר חניה ברחובות הבאים: שזר, הנשיא השישי, בן צבי, חיים הזז, עזה, קרן היסוד, ז'בוטינסקי, הרצוג, שניאור ואגרון. רחוב דוד המלך יהיה סגור משני הכיוונים לתנועה בכלל.

הבוקר (ראשון) התייחס ביידן לביקוריו במזרח התיכון בטור שפרסם ב'וושינגטון פוסט'. הנשיא הגדיר את הטיסה ההיסטורית כ"סמל ליחסים הצומחים ולצעדי הנורמליזיציה בין ישראל לעולם הערבי. ממשל ארה"ב פועל להעמיק ולהרחיב את היחסים הללו".

"בשבוע הבא אני אטוס למזרח התיכון כדי לפתוח פרק חדש ומבטיח במעורבות האמריקנית באזור" כתב הנשיא האמריקני. "המסע הזה מגיע בזמן חיוני לאזור, והוא יקדם אינטרסים אמריקניים חשובים. מזרח תיכון בטוח ומשולב יותר מועיל לאמריקנים במובנים רבים. נתיבי המים באזור חיוניים לסחר העולמי ולשרשרות האספקה שעליהן אנו מסתמכים. משאבי האנרגיה באזור חיוניים להפחתת ההשפעה על האספקה העולמית של מלחמת רוסיה באוקראינה".

ביידן הסביר את מטרתו בביקורו בסעודיה: "המטרה שלי בביקור היא קידום שותפות אסטרטגית שמתבססת על אחריות ואינטרסים משותפים, תוך נאמנות לערכים אמריקניים מהותיים. כדי לשמור על ארה"ב בטוחה וחזקה, אנחנו חייבים להיות בקשר עם מדינות שיעזרו לנו בכך, כמו סעודיה".

עוד הוסיף ביידן ואמר: "המזרח התיכון שאבקר בו יציב ובטוח יותר מזה שהממשל שלי ירש לפני 18 חודשים. במהלך ביקורי מנהיגים מכל האזור יתאספו ויכוונו לאפשרות של מזרח תיכון יציב ומחובר יותר, כשארצות הברית משחקת בכך תפקיד הכרחי. אלו טרנדים מעודדים, שארה"ב יכולה לשפר בדרך ששום מדינה אחרת לא יכולה".

הנשיא התייחס לשיחתם של ראש הממשלה יאיר לפיד ואבו מאזן בשבוע שעבר, ואמר: "השבוע שוחח ראש ממשלה ישראלי עם נשיא הרשות הפלסטינית לראשונה מזה חמש שנים". על מעורבותה של ארה"ב בישראל אמר: "עבדנו עם ישראל, מצרים, קטאר וירדן כדי לשמור על השלום מבלי לאפשר לטרוריסטים להתחמש מחדש".

הנשיא התייחס להסכם הגרעין עם איראן, והבהיר כי "איראן תהיה מבודדת עד שהיא תחזור לקיים את תנאי ההסכם שנחתם ב-2015, ועד אז – אנחנו נמשיך להפעיל לחץ דיפלומטי וכלכלי".

תגיות:איראןהסכם הגרעיןסעודיהג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה