חדשות כלכלה

גל ההתייקרויות במשק: מחיר הביצים עולה ב-6.5%

ההתייקרויות במשק לא עוצרות, ומגיעות כעת לענף הביצים. במשרד החקלאות ציינו, כי מחיר הביצים בפיקוח לא עודכן בשנתיים וחצי האחרונות, למרות עליית מחירי התשומות במיוחד מאז החלה הלחימה באוקראינה

  • ח' תמוז התשפ"ב
(צילום: Sarah Schuman / Flash90)(צילום: Sarah Schuman / Flash90)
אא

משרד החקלאות הודיע, כי מחר (שישי) ייכנס לתוקף העדכון למחירי הביצים שבפיקוח, במסגרתו תחול עלייה ממוצעת של כ-6.5% במחירים. מחיר אריזה של 12 ביצים (L) לצרכן יעלה ב-0.75 שקלים.

מחיר הביצים עודכן בפעם האחרונה בינואר 2019. לדברי משרד החקלאות, "עליית המחיר הנוכחית, המגיעה כשנתיים וחצי לאחר מכן, מגלמת בתוכה את המלצות ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והחקלאות עוד מחודש יוני 2021 לפני כשנה. אז מצאה הוועדה כי נדרש עדכון בשיעור של כ-6.5% במחיר הביצים, בעקבות העלייה במחירי הגרעינים בעולם, וההתייקרות במחירי התערובות המשמשות לגידול תרנגולות מטילות. יחד עם זאת, העדכון לא יצא לפועל".

במשרד החקלאות ציינו בנוסף כי העלייה במחיר הביצים כעת הינה חלק ממהלך רוחבי שמוביל המשרד בענף ההטלה, במסגרתו התקבלו לאחרונה שורת הסכמות עם מגדלי המטילות: "מאז יוני 2021 חלו עוד תמורות משמעותיות בשוק, בוודאי בעקבות הלחימה בין רוסיה לבין אוקראינה. שינויים אלה, בדגש על מחירי המזון לבעלי חיים, גרמו לזינוק בעלויות הייצור והשיווק בענף זה, כמו ענפי בעלי חיים אחרים. עדכון המחיר הבא על פי ההסכם יהיה לא לפני נובמבר 2022, אחרי חגי תשרי".

במסגרת ההסכם עם המגדלים, הוחלט כי התכנון בענף הביצים יסתיים בעוד כעשור, עם אפשרות להארכה של 3 שנים נוספות; הענף יעבור באופן מלא ללולים ללא כלובים עד שנת 2037; והמכס על ביצים מיובאות ירד מיידית בשיעור של כ-50%. בנוסף, משרד החקלאות יתמוך במגדלים שיבחרו להישאר בענף בהיקף של כ-380 מיליון שקלים. לצד זאת, מגדלים שיבחרו לצאת מהענף יקבלו פדיון שלא יעלה על 150 מיליון שקלים, בהתאם למספר הביצים במכסה.

תגיות:משרד החקלאותיוקר המחיהביצים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה