טהרת המשפחה

יעל בר זוהר על הסערה: "מותר לנו לשוחח גם על מסורת, מצוות ויהדות"

לאחר הביקורת העזה שספג הקמפיין שעודד את טהרת המשפחה – יעל בר זוהר מגיבה: "כל עוד לא מדובר בכפיה, חשיפה של אורח חיים כלשהו גם למי שנוהג אחרת, היא תרומה לשיח"

  • ז' תמוז התשפ"ב
(צילומים: shutterstock / פלאש 90)(צילומים: shutterstock / פלאש 90)
אא

יעל בר זוהר הגיבה הבוקר (רביעי) לראשונה לסערה ברשתות החברתיות, נגד אושיות הרשת שהשתתפו בקמפיין של רותי לבייב וברכה שילת. הקמפיין, שקרא לנשים לחפש בגוגל "שעשני אישה", וללמוד על טהרת המשפחה, ספג ביקורת עזה באמצעי התקשורת. 

בר זוהר, שהנחתה את הראיונות, טענה שהמבקרים לא צפו כלל בראיונות המקוריים שערכה, אלא התבססו רק על הפרשנויות ששודרו בטלוויזיה.

"האמנתי ואני עדיין משוכנעת, שמותר לכל הנשים לשוחח באופן בטוח ומכבד אודות כל נושא שבעולם, גם מסורת, מצוות או יהדות. החירות הזאת שמורה לכולנו, נשים מסורתיות, חרדיות ואפילו רחמנא ליצלן 'נשים חילוניות'", כתבה בחשבון האינסטגרם שלה.

"ואז התחיל עליהום בכל אמצעי התקשורת. הצד העצוב היה, שרוב הפרשנים והכותבים, לא צפו בכלל בראיונות המקוריים שלנו, והתבססו רק על 'המידע' והפרשנות ששודרו בטלוויזיה. אני מאמינה שאם רוב המגיבים ייצפו בראיונות שלנו, הם יבינו שאפשר לחשב מסלול מחדש", הדגישה בר זוהר. "למרבה הצער, הרגשתי על בשרי שתרבות השיח שלנו נמצאת במדרון מסוכן. חלק מהטפות המוסר התוקפניות חשפו היבטי חוסר סובלנות, צביעות, שנאת דת, וכל מיני שילובים אחרים".

ה"חשיפה" של גיא פינס: ביקש לקלקל ועוד יימצא מברך

בר זוהר התייחסה לכך כשהמשתתפות קיבלו תשלום, והדגישה כי התשלום היה תמורת השתתפותן, ובוודאי לא הוכתב להן מה לומר. "ולנושא התשלום. כמו בפאנלים רבים או באירועי תרבות ציבוריים, ככל הידוע לי המשתתפות קבלו תמורה עבור השתתפותן, בוודאי מבלי שהכתיבו להן מה לומר או מה לא לומר. מרגע שפורסמו הראיונות באינטרנט הם תויגו כחלק מקמפיין 'זה היום שלך' עבור עמותת 'שעשני אישה'. בשום שלב לא נעשה ניסיון הכחשה או 'הסתרה' מכל סוג והדברים אף חודדו בהמשך מעבר לחובת הדין. לא היו בראיונות הללו מרכיבים של כפייה, שידול או הסתה, חלילה".

סודה של טהרת המשפחה היהודית - הרב זמיר כהן בהרצאה מרתקת:

"היו שטענו שלא נכון לעסוק בנושא הזה באינסטוש, שהוא אינו ראוי לדיון ציבורי. אני מאמינה שלשיחות הללו מקום חשוב בציבוריות הישראלית והן ראויות לדיון", הוסיפה בר זוהר. "כל עוד לא מדובר בכפיה, חשיפה של אורח חיים כלשהו גם למי שנוהג אחרת, היא תרומה לשיח. הלוואי שמהסערה הזאת ייצמחו רק דברים טובים. כולי תקווה שנעסוק בעיקר בקבלת האחר ואהבת חינם".

מה ההיגיון לטבול דווקא במקווה טהרה? האמבטיה בבית שלי זה לא מספיק טוב? הרבנית חגית שירה מסבירה:

טהרת המשפחה היא הצינור שמושך את השפע והברכה אל תוך הבית פנימה. אינך יודעת ממה להתחיל? התקשרי עוד היום למחלקת 'מתחברות' בהידברות, וקבלי את ההדרכה האישית הטובה ביותר. לפניות,הכוונה וייעוץ: 02-6301516, מייל mit@htv.co.il

תגיות:טהרת המשפחהיעל בר זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה