חדשות בעולם

הטבח בשיקגו: מספר ההרוגים עלה לשבעה

שבעה הרוגים, שניים מהם יהודים, ועשרות פצועים: היורה רכש 5 כלי נשק בשנתיים האחרונות, ואיים "להרוג את כולם"

  • ז' תמוז התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מספר הנרצחים בטבח, שאירע במצעד יום העצמאות בשיקגו, עלה הבוקר (רביעי) לשבעה, זאת לאחר שאחד הפצועים שנפצע באורח אנוש – נפטר מפצעיו מבית החולים. האסון התרחש אתמול (שלישי), סמוך לשעה 10:00 לפי שעון מקומי. היורה, רוברט קרימו בת ה-22, פתח באש לעבר הקהל במצעד יום העצמאות מגג של חנות. 

הרשויות בארה"ב חשפו הבוקר שהיורה היה מוכר היטב למשטרה האזורית. בשנת 2019 ניסה קרימו להתאבד, וניידת משטרה הוזעקה לביתו. מספר חודשים לאחר מכן פרסם פוסט, בו הציג אוסף של סכינים, וכתב "אהרוג את כולם". המשטרה, שקיבלה תלונה על הפוסט הגיע לביתו ומצאה שם 16 סכינים ועוד כלי משחית ואספה אותם, אך לא עצרה אותו. עוד עדכנה המשטרה כי במהלך השנים 2020 ו-2021 רכש קרימו 5 כלי נשק, ביניהם רובה חצי אוטומטי.

על פי הדיווחים בארה"ב, במהלך מצעד יום העצמאות בשכונת היילנד פארק אילינוי, ירה קרימו לפחות 70 כדורים מנשק חצי אוטומטי. על מנת להסתיר את זהותו, הוא לבש בגד של אישה, ונמלט מהזירה. את הנשק השאיר בזירה, ובמכונית בה נתפס נמצא גם רובה דמה. הוא נתפס יותר מ-8 שעות לאחר הטבח, כש-1000 שוטרים משתתפים במצוד אחריו.

הרב מנחם סלבטיצקי, רב הקהילה הישראלית בשיקגו, סיפר לערוץ 7 כי הפיגוע התרחש באזור שבו קרוב ל-40% מהתושבים הם יהודים. במקום היה דוכן להנחת תפילין, ואז החלו היריות. אנשים ברחו לתוך בית הכנסת של חב"ד הנמצא בסמוך. "אנשים רבים מתקשרים ומבקשים תמיכה וחיזוק. ההתעניינות מישראל מחזקת אותנו ונותנת לנו את התחושה שאנחנו עם אחד ובזכות האחדות הזו ננצח את החושך", אמר.

הרב סלבטיצקי התייחס לאפשרות הקלה לרכוש נשק בארה"ב, כביכול לשם הגנה עצמית. "לכולם ברור שצריך פיקוח יותר הדוק על נשיאת נשק. אי אפשר שכל צעיר חמום מוח יהיה נגיש בקלות בלתי נסבלת לכלי נשק", אמר.

תגיות:ארה"בירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה