חדשות בארץ

ח"כ קיש: "אם היועמ"שית תאפשר מינוי רמטכ"ל בתקופת הבחירות – היא תוחלף"

היועץ המשפטי של מערכת הביטחון העביר ליועצת המשפטית לממשלה חוות דעת, לפיה ניתן להמשיך בהליך מינוי הרמטכ"ל גם בתקופת הבחירות. ח"כ יואב קיש מהליכוד: "אם היועמ"שית תאשר מינוי רמטכ"ל לממשלת מעבר – היא תוחלף מיידית כשנחזור לשלטון"

קיש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)קיש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי של מערכת הביטחון, עו"ד איתי אופיר, העביר היום (ראשון) ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, חוות דעת לפיה לעמדתו ניתן להמשיך בהליך מינוי הרמטכ"ל גם בתקופת הבחירות. חוות הדעת עוררה תגובות סוערות בליכוד, וחבר הכנסת יואב קיש הצהיר כי אם בהרב-מיארה תאפשר מינוי רמטכ"ל על ידי ממשלת מעבר – היא תוחלף כשהליכוד יחזור לשלטון.

כזכור, לפני כשבועיים נמסר מטעמה של בהרב-מיארה כי "בתקופת בחירות יש להימנע ממינויים בכירים שאינם במסגרת הליך תחרותי, אלא אם קיים צורך חיוני באיוש מיידי של המשרה באופן קבוע, ולא ניתן למצוא לכך פתרון סביר והולם אחר בנסיבות העניין". לאור זאת, התבקש אופיר להעביר לבהרב-מיארה את חוות דעתו בנושא בטרם ייבחן על ידה.

ממשרד הביטחון נמסר, כי לחוות הדעת המשפטית של אופיר צורפו סקירה מבצעית מסווגת של צה"ל אודות אתגרי מערכת הביטחון, וסקירה מדינית מסווגת של ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד אודות האתגרים הביטחוניים והמדיניים הניצבים כעת בפני מדינת ישראל.

בתגובה לחוות הדעת של אופיר, כתב חבר הכנסת קיש בטוויטר כי "אם היועמ"שית תאשר מינוי רמטכ"ל לממשלת מעבר – המשמעות הישירה תהיה דווקא כלפיה ולמעמדה. רק יועמ"שית 'מטעם' תאפשר זאת, ולכן במידה ותפעל כך – היא תוחלף מיידית כשנחזור לשלטון".

עמיתו לסיעה של קיש, חבר הכנסת שלמה קרעי, הוסיף: "תאפשר, לא תאפשר, היא תוחלף בכל מקרה. כך גם כל מינויי ממשלת ההונאה. בקרוב בעזרת השם".

יו"ר תקווה חדשה ושר המשפטים, גדעון סער, התייחס לדברים בטוויטר כשכתב "גנגסטריזם". קיש הגיב על כך: "ברור, גדעון סער, לכם הכל מותר".

בהמשך הוסיף קיש: "לא מדובר באיום, זו לא דרכי. התייחסתי לכך שתפקיד היועמ"ש הוא תפקיד מקצועי. החלטת יועמ"ש על מינוי בכיר לממשלת מעבר מנוגדת להחלטות בג"ץ, ולמעשה משמעותה החלטה פוליטית. אפילו ראש ממשלת המעבר יודע שזה נכון".

תגיות:גדעון סערהרמטכ"ליואב קישגלי בהרב-מיארהבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה