חדשות בארץ

הכאוס במערכת החינוך: מחסור באלפי אנשי צוות, אין כיתות לימוד

שנת הלימודים הבאה, שתיפתח ב-1 בספטמבר, צפויה להיות שנת משברים נוספת: מערכת החינוך מציגה מחסור חמור של אלפי מורים וגננות

  • ד' תמוז התשפ"ב
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

שנת הלימודים הנוכחית הסתיימה זה עתה, אך הכאוס שהיא הציגה בשבועות האחרונים עתיד ללוות אותנו גם בשנת הלימודים הבאה. גם אם משרד האוצר יגיע להסכמות עם הסתדרות המורים, שנת הלימודים הבאה תהיה שנת משברים נוספת.

מערכת החינוך סופגת מחסור חמור של בין 7,000 ל-10,000 אנשי צוות. מנהלי בתי ספר רבים הודו בשיחה ל-ynet כי הם מקבלים מורים שאינם ראויים לעבודתם. "אנחנו מקבלים כל מורה שנושם", צוטטו מנהלים. "בשל המחסור, המורים מראיינים אותנו ומציבים תנאים לעבודה, במקום שאנחנו נעשה זאת בהתאם לצרכים ולדרישות שלנו".

אודליה שינדרוף, סגנית יו"ר הנהגת ההורים הארצית, אמרה ל-ynet כי המחסור באנשי חינוך לא התחיל השנה, אלא הוא מחסור זוחל של שנים. לדבריה, "אדישות המדינה למצב, ההתעלמות ואי-הכנת תוכנית לטווח ארוך עבור מצבת המורים הנדרשים בכל הארץ מול הצרכים של גידול האוכלוסייה - הביאו את המערכת לקצה גבול היכולת".

המחסור מורגש גם בחללי הלימוד: כ-120 אלף תלמידים צפויים להישאר ללא כיתות לימוד בשל מחסור באלפי כיתות ברחבי הארץ. יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, מתריע כי מדובר במשבר חמור וכי אם לא יימצא פתרון מיידי - לרבים לא יהיה היכן ללמוד ורבים אחרים ילמדו בקרוואנים או במבנים מאולתרים אחרים.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, שהובילה את השביתות בשבועות האחרונים של שנת הלימודים, מאיימת כי גם בשנה הבאה השביתות יימשכו. "אם לא נגיע להסכם מיטבי, ב-1 בספטמבר יהיה פה בלגן עוד יותר גדול מזה שראינו בימים האחרונים", אמרה בן דויד, והבטיחה למורים כי המאבק על הסכם שכר מיטבי לא יירד מסדר היום הציבורי.

שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת החינוך שאשא ביטון סיכמו בפגישה שקיימו לפעול כדי לקדם את המשא ומתן, במטרה להימנע מגרירת המאבק ל-1 בספטמבר. 

הרב זמיר כהן - חינוך ילדים בעידן המודרני:

תגיות:משרד החינוךמערכת החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה