חדשות בארץ

"היירוט המוצלח של הכטב"מים – מכה משמעותית לחיזבאללה"

דובר צה"ל על יירוט שלושת הכטב"מים סמוך לאסדת הגז כריש: מדובר במפלה מבצעית משמעותית לחיזבאללה

  • ד' תמוז התשפ"ב
אסדת גז, אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אסדת גז, אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, העניק הבוקר (ראשון) ראיון ל-FM103, ובמהלכו התייחס ליירוט המוצלח של 3 הכטב"מים של ארגון הטרור חיזבאללה סמוך לאסדת הגז כריש.

לדבריו, "חיזבאללה נחלו כאן מפלה מבצעית משמעותית כשניסו לעשות מבצע תודעה שלא הצליח". כוכב ציין כי נראה שהמל"טים לא היו חמושים. "המים הכלכליים כולם הם בשטח הישראלי. חיזבאללה מנסה לפגוע בריבונות הישראלית בכל מיני דרכים. בחיזבאללה נחלו מפלה משמעותית", הדגיש דובר צה"ל.

בצהרי יום השבת, בשעה 15:00, שיגר ארגון חיזבאללה שלושה כטב"מים, בגדלים שונים, לצורך "משימות סיור". בסיעתא דשמיא שלושת הכטב"מים הופלו. אחד מהם יורטו על ידי הטיל נגד טילים ברק, והיתר על ידי הטילים ששוגרו מהספינה אח"י אילת.   

הכטב"מים, מסוגים שונים, טסו בגובה נמוך וחלקם במהירויות נמוכות. הם זוהו מיד, והופלו, כאמור, עלי ידי חיל הים וחיל האוויר.

שר הביטחון, בני גנץ, האשים אתמול את ארגון חיזבאללה בכך שהוא "מחבל ביכולת של לבנון להגיע להסכם על הגבול הימי, שהוא חיוני לכלכלת לבנון ולאזרחיה, על אף כוונותיה של ישראל להתקדם במשא ומתן לפתרון הסוגיה". עוד הוסיף גנץ ואמר: "ישראל תמשיך להגן על נכסיה, ורואה לעצמה את החובה והזכות לפעול ולהגיב מול כל ניסיון לפגוע בה".

כריש הוא שדה קידוח של גז טבעי הנמצא בים התיכון, במים הכלכליים של ישראל, כ-90 קילומטר מערבית לחופי ישראל. כריש ותנין יחד מכילים 60–80 מיליארד מטרים מעוקבים של גז. בשנתיים האחרונות דורשים בלבנון לדון בשטחים הימיים שכוללים את מאגרי כריש ותנין. 

תגיות:חיזבאללהדובר צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה