חדשות בארץ

שמרית מאיר: בנט תכנן להישען על המשותפת, לפיד נתן צ’ק פתוח לרע"מ

מי שהייתה היועצת המדינית של ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט חושפת, כי הוא תכנן להישען על שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת כדי לשרוד פוליטית: "אני אומרת לו, 'רעיון רע מאוד'. חשבתי שהוא מכסח במכסחת דשא את הלגיטימיות של הממשלה. הבנתי שהוא לא שומע. הוא לא רוצה לשמוע"

בנט ולפיד (יונתן זינדל, פלאש 90)בנט ולפיד (יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שמרית מאיר, לשעבר היועצת המדינית של ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט, מדברת לראשונה מאז פרישתה לפני כחודש וחצי. מאיר, שנחשבה לאחד מהאנשים הקרובים ביותר לבנט, חושפת כי בנט תכנן להישען על שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת כדי שממשלתו תוכל לשרוד - החלטה שלדבריה הביאה לבסוף להתפטרותה.

בריאיון ל"ידיעות אחרונות" אמרה מאיר כי התחזוקה הפוליטית של הקואליציה הייתה כושלת "מהיום הראשון". לדבריה, "אם התחום שלי היה מנוהל כמו התחום הפוליטי, הסורים כבר היו על הגדרות". היא תיארה את ההתרחשויות בעת שרע"מ הודיעה בחודש אפריל על השעיית חברותה בקואליציה: "כולם ממתינים למוצא פיה של מועצת השורא באותו לילה. יאיר לפיד שולח בהיסטריה את נעמה שולץ, מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי, לכפר-קאסם עם צ'ק פתוח. אמרתי לבנט, אתה חייב לחדול את זה. הממשלה הזאת תיצבע בצבעים של כניעה לערבים. סחטנות וכניעה - ואנחנו עדיין בתוך גל טרור".

מאיר ציינה, כי התנגדותה הנחרצת לשיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת העכירה את יחסיה עם בנט: "בחול המועד פסח הבנתי שהתוכנית למושב היא להישען על שיתופי פעולה עם הרשימה המשותפת, אוסמה סעדי ואחמד טיבי. הרי אין רוב לממשלה. התשובה שלי הייתה שזו הולכת להיות טעות קשה מאוד. אני אומרת לו 'רעיון רע מאוד'. חשבתי שהוא מכסח במכסחת דשא, מתוך הסחרור הזה של ההיאחזות בשלטון, את הלגיטימיות של הממשלה הזאת".

"זה גרם להתרחקות בינינו, מן הסתם", הוסיפה מאיר. "הבנתי שהוא לא שומע. הוא לא רוצה לשמוע. והבנתי שאין היגיון בשיגעון".

"נסמכים על המשותפת ומשחדים את רע"מ ואחר כך גם את זועבי. אני ידעתי שזה יתחיל להתפורר מהערבים. זאת הייתה תוכנית מטומטמת. דילים כדי להעביר חוקים. הם הזניחו את העובדה שיש ציבור, ושמרחב הלגיטימיות של הממשלה הזאת, שהייתה מהקיצון-עד-הקיצון, מהלאומן היהודי עד הלאומן הערבי, נשחק בשני הקצוות והתפורר".

בתגובה לדבריה של מאיר, אמרו בליכוד: "שמרית מאיר היועצת הקרובה של בנט: 'לפיד הלך עם צ'ק פתוח לכפר קאסם'. לפיד יקים ממשלה עם תומכי טרור. אנחנו נקים ממשלה לאומית רחבה שתוריד מחירים, תוריד מיסים ותחזיר את הכבוד הלאומי שלנו".

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) תקף: "יצא המרצע מן השק. הסתרת המידע הזה מאזרחי ישראל הייתה רק המשך של הפרת האמונים כלפיהם. זו עוד הוכחה למה שזעקנו שנה שלמה: בנט ולפיד מכרו את המדינה לנציגים של אויבינו. וחמור מכך, לפיד ישתמש בתעודת ההכשר של בנט ושקד, כדי למכור את כל מה שנשאר".

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנטהרשימה המשותפתשמרית מאירבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה