חדשות בארץ

סופית: הכנסת ה-24 התפזרה, הבחירות ב-1 בנובמבר

הבחירות לכנסת ה-25 יתקיימו ב-1 בנובמבר. יאיר לפיד ייכנס לתפקיד ראש הממשלה הלילה בחצות

  • א' תמוז התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת אישרה הבוקר (חמישי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק התפזרות הכנסת ה-24. הבחירות לכנסת ה-25 ייערכו ביום ז' בחשוון, 1.11.

לאחר ההצבעה השלישית, בה תמכו 92 חברי כנסת ללא מתנגדים, קם בנט מכסא ראש הממשלה, והחליף את מקומו עם יאיר לפיד. לפיד ייכנס לתפקידו באופן רשמי רק בחצות הלילה, לאחר שבמהלך היום השניים יקיימו טקס חילופין סמלי בלשכת ראש הממשלה.

ראש הממשלה הנכנס, יאיר לפיד, צפוי לבקר היום בהיכל יד ושם בירושלים. מאוחר יותר יגיע עם רעייתו לבית הנשיא לפגישה עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הגיב על פיזור הכנסת: "הכנסת פוזרה בשל חוסר אחריות של אנשים קטנים שלא הצליחו להתעלות מעל השיקולים האישיים ולשים את טובת המדינה ואזרחיה במרכז. אבל אנחנו מוכנים! נחזיר בעזרת השם בחודשים הקרובים לעם ישראל את התקווה והאמונה שאפשר לתקן. אפשר להפוך את מדינת ישראל למקום טוב הרבה יותר! אנחנו ננצח בעזרת השם!".

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) הגיב להתפזרות הכנסת: "בשעה טובה! ממשלה שקמה בחטא, נפלה בחרפה. יוצאים לדרך כדי לשקם את הזהות היהודית של המדינה ולהחזיר את המדינה לעם ישראל".

לפני כן נשא יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, דברים במליאת הכנסת. בדבריו, תקף את הממשלה הנוכחית, את הפגיעה בביטחון האישי ובכבוד הלאומי, וביוקר המחיה. "כל מי שמקשיב לאזרחי ישראל רואה שמשהו יסודי השתבש בשנה האחרונה במדינה שלנו. הביטחון האישי התערער, הכבוד הלאומי הושפל, הפחד מאויבינו גבר, דגלי ישראל הוסרו ודגלי אש״ף הונפו. יוקר המחייה מכה בכיס של כולנו – בדלק שהתייקר שוב הבוקר, במשכנתאות, במזון, בחשמל. סל הקניות של כל ישראלי שובר שיאים של כל הזמנים ואין ממשלה שתטפל", אמר נתניהו.

"הבטיחו שינוי, דיברו על ריפוי, עשו ניסוי – והניסוי נכשל. זה מה שקורה כשלוקחים פייק-ימין עם שמאל קיצוני, מערבבים עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת – זה מה שמקבלים. בדיוק על זה הבחירות הקרובות. האם שוב תקום כאן ממשלה כושלת של לפיד, שתלויה באחים המוסלמים, במשותפת, בתומכי טרור, או ממשלה לאומית רחבה ואיתנה בראשותנו שתחזיר לישראל את הגאווה, העוצמה והתקווה", סיים ראש האופוזיציה את דבריו.

תגיות:בחירותפיזור הכנסתבחירות 2022בנימין נתניהובצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה