חדשות בארץ

פיגוע ירי בקבר יוסף: 3 מתפללים, ביניהם מח"ט שומרון, נפצעו באורח קל

אש מאסיבית נפתחה לעבר מתפללים יהודים שנכנסו לקבר יוסף בשכם. 3 נפצעו באורח קל, ביניהם מפקד חטיבת שומרון, אלוף משנה רועי צוויג

  • א' תמוז התשפ"ב
(צילום: נאסר אישתיה / פלאש 90)(צילום: נאסר אישתיה / פלאש 90)
אא

פיגוע ירי בקבר יוסף: בשל הילולת יוסף הצדיק שהתקיימה אמש (רביעי), במהלך הלילה נכנסו אלפי מתפללים יהודים לקברו שבשכם. במהלך אחת הכניסות פתחו מחבלים חמושים בירי לעבר המתפללים. שלושה נפצעו באורח קל, ביניהם מח”ט שומרון אל"מ רועי צוויג.

דובר צה"ל מסר הבוקר: "אש מאסיבית נפתחה מצד מחבלים חמושים. לוחמי צה"ל השיבו באש לעבר מקורות הירי ופינו את כלל האזרחים מהמקום". הדובר הוסיף כי מח"ט שומרון נפגע ככל הנראה מרסיס, ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, היה בין הנכנסים הלילה לקבר יוסף. "ראינו בשידור חי את האלימות והברבריות של ה'רשות הפלסטינית', שיורים במתפללים בקבר יוסף, זמן קצר לאחר ששברו ושרפו את המקום", אמר דגן. "אנחנו עם ישראל, מתמודדים מול הברבריות של הרשות הפלסטינית, ואנחנו ננצח אותה.

"מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג, סירב לטפל בפציעתו ואפילו לבדוק אותה, לפני שסיים את פינוי כלל המתפללים בצורה בטוחה. הוא גיבור אמיתי, ואני מצדיע לו בשם כל עם ישראל", ציין דגן.

"אנחנו מחזקים את חיילי צה"ל, את מח"ט שומרון רועי צוויג, את כל האזרחים שהגיעו לקבר להתפלל. יש לי הודעה למי שחושב שיבריחו את עם הנצח ברובים וטרור: אנחנו לא נוותר על האחיזה בקבר יוסף, אנחנו נמשיך להגיע לקברו של יוסף. אנחנו מחזקים את חיילי צהל ואנחנו ננצח את הטרור הברברי של הרשות הפלסטינית", סיים ראש מועצת שומרון את דבריו.

מועצת יש"ע הגיבה בחומרה על הפיגוע במקום הקדוש. "הפיגוע הנורא הלילה חייב להדליק נורה אדומה אצל מקבלי ההחלטות. ירי מקלעים על יהודים בעת תפילה במקום הקדוש הוא חציית מדרגה של שפל מוסרי שמעיד על איבוד ההרתעה. אך שום ירי ואלימות ערבית לא יכניע אותנו, נמשיך להתפלל במקומות הקדושים", לשון מועצת יש"ע.

יו"ר מפלגת 'נעם' אבי מעוז הגיב לפיגוע ואמר: "אחרי שנה של שיתוף פעולה עם התנועה האיסלאמית ואויבי ישראל, שנה של רפיסות וחולשה של ממשלת בנט-לפיד-עבאס הטרור הערבי ממשיך להרים את ראשו. מיד כשנקים ממשלה יהודית-לאומית נדאג לחסל את הטרור ולהשיב את השקט והביטחון בכל רחבי ארץ ישראל".

תגיות:קבר יוסףפיגוע ירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה