בריאות ותזונה

הריסוס הקטלני נאסר לשימוש בעולם - אך בארץ עדיין משתמשים בו

ה'ראונדאפ' הוא סוג של קוטל עשבים קטלני, שעל הדרך - כך מסתבר, קוטל גם את בריאותנו. ברחבי העולם, נאסר החומר לשימוש, אולם בארץ? בתי ספר, גני ילדים, חקלאים ועוד - ממשיכים להשתמש בו

אא

כולנו מבינים כי השימוש בחומרי הדברה שונים במדשאות, עצי פרי ונוי ועוד - הוא הכרחי, אבל מה עושים במקרה שחומר ההדברה קטלני עד כדי כך שהוא מסכן את בריאותנו? נכון, מוציאים אותו מכלל השימוש. זה גם מה שהוחלט לאחרונה לגבי קוטל עשבים בשם 'ראונדאפ', על ידי ארגון הבריאות העולמי - שחקר ומצא כי מרכיבי ה'ראונדאפ' מסרטנים. 

על השאלה מדוע אישרו אותו לכתחילה, איננו רוצים להתעכב. השאלה היותר חשובה שעומדת על הפרק היא - מדוע בארץ עדיין משתמשים בחומר הזה, בעוד שמדינות רבות בעולם כבר אכפו את החוק, והוציאו את ה'ראונדאפ' מכלל שימוש?

קוטל העשבים המסרטןקוטל העשבים המסרטן

ובכן, נדמה שהמשרדים האמונים על מתן האישורים בארץ - משרד הבריאות, משרד החקלאות, והמשרד להגנת הסביבה - עדיין חלוקי דעות בעניין: במשרד החקלאות נטען כי כל תכשירי ההדברה שמשתמשים בהם בארץ, אושרו על ידי ועדה של משרד הבריאות, שתפקידה לבדוק את בטיחות התכשיר וסיכוניו. מתגובת המשרד להגנת הסביבה עולה כי האחריות מוטלת בכלל על משרד החקלאות, ומה יש למשרד הבריאות לחדש לנו בנושא?

החדשות הטובות הן שהוא לוקח אחריות ומודה כי החומר התגלה כמסרטן רק לאחרונה, ולפיכך - הוועדה תתכנס שוב, על מנת לדון בסוגייה מחדש. הוועדה תבדוק את הנתונים החדשים שהתקבלו מול הגופים הרלוונטיים בארה"ב ובאירופה, ותסווג את המוצר מחדש לפי הצורך. 

מדוע לא מחליטים על הוצאת החומר המסוכן משימוש, ודי? שאלה טובה, שטרם נמצאה עליה תשובה. 

תגיות:סרטןמחלהריסוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה