חדשות בארץ

דרמה בארצות הברית, שיחות הגרעין יחודשו בקרוב. סיכום חדשות השבת

בנט ושקד נפגשו לראשונה מאז ההכרזה על פיזור הכנסת, נהגי האוטובוסים ממשיכים במחאה, מבוכה לג'ו ביידן. כל מה שחשוב לדעת

אא

דרמה בארצות הברית: בית המשפט העליון בוושינגטון ביטל ברוב קולות את הפסיקה התקדימית "רו נגד וייד" מ-1973, שהעניקה הגנה חוקתית פדרלית לביצוע הפלות יזומות וביטלה חוקים מדינתיים שאסרו על כך. השופט סמואל אליטו כתב בפסק הדין כי "רו טעה בגדול כבר מההתחלה. הצידוק שלו היה חלש בצורה יוצאת דופן, ולהחלטה היו השלכות הרסניות. רו הצית את הרוחות והעמיק את המחלוקת".

כזכור, בחודש שעבר דלפה לתקשורת האמריקנית טיוטת ההחלטה של השופטים השמרניים בבית המשפט העליון. בעקבות פסק הדין, המדינות בארצות הברית יוכלו להחליט האם לחוקק חוקים שיאסרו על נשים לבצע הפלות או יגבילו אותן בכך.

שיחות הגרעין בין איראן וארצות הברית יתחדשו בקרוב, כך הודיע היום (שבת) שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, בתום פגישתו בטהראן עם שר החוץ האיראני אמיר עבד אל-להיאן. הבכיר האיראני אמר כי הפגישה עם בורל הייתה "חיובית", וציין כי איראן מעוניינת בהטבות הכלכליות של ההסכם שנחתם ב-2015.

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש אתמול במשרדו בירושלים עם שרת הפנים איילת שקד – הפגישה הראשונה בין השניים מאז הודיעו בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד על החלטתם לפזר את הכנסת. כזכור, שקד שמעה על ההחלטה בעת ששהתה בביקור במרוקו.

הפגישה בין שקד ובנט נערכה ברקע ההערכות כי בנט יודיע בקרוב על פרישתו מהחיים הפוליטיים. לאחר הפגישה נמסר כי השניים קבעו להיפגש שוב ביום ראשון. בריאיונות לערוצי התקשורת, ששודרו הערב, טען בנט כי טרם קיבל את ההחלטה לגבי המשך דרכו הפוליטית. בריאיון לחדשות 12, אמרה שקד כי אם בנט יחליט שלא לרוץ בבחירות הקרובות – היא תעמוד בראש מפלגת ימינה ותרוץ איתה לכנסת.

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ הציע לשר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער לבחון את האפשרות לרוץ יחד בבחירות לכנסת, כך דווח בחדשות 12. ההצעה באה על רקע הסקרים לפיהם תקווה חדשה נמצאת על סף אחוז החסימה או אף מתחתיו.

נציבות זכויות האדם של האו"ם הודיעה אתמול, כי מתחקיר שערכה אודות נסיבות מותה של עיתונאית רשת אל-ג'זירה, שירין אבו עאקלה, עולה שהיא נהרגה מירי של כוחות צה"ל. טענת הנציבות מנוגדת למסקנות הביניים שערך צה"ל, לפיהן לא ניתן לקבוע האם אבו עאקלה נהרגה כתוצאה מירי לוחמי צה"ל או מירי פלסטיני.

דובר צה"ל מסר בתגובה: "בהמשך לתחקירים המוטים בעניין מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה – צה"ל שב ומציע לפלסטינים להעביר את הקליע. הסירוב הפלסטיני להעביר הקליע ולקיים חקירה משותפת מעיד על שיקוליהם".

"נזכיר כי מדובר באירוע מבצעי במסגרת מבצע מעצרים במחנה הפליטים ג'נין, בו התפתחו חילופי אש בין כוחות צה"ל לחמושים פלסטינים. מאז קרות האירוע, צה"ל מתחקר ומברר את נסיבות מותה של הכתבת. תחקיר צה"ל קובע כי העיתונאית לא נורתה בשום פנים ואופן במכוון, ולא ניתן לקבוע האם נהרגה מירי חמושים פלסטינים אשר ירו בסביבתה באופן בלתי נשלט או על ידי חייל צה"ל בשוגג".

"צה"ל מצר על פגיעה בבלתי מעורבים גם במהלך חילופי אש או זירת קרב, ומקפיד הקפדה יתרה על חופש התנועה והעיתונות", סיכם דובר צה"ל.

שר הביטחון בני גנץ מסר: "‏אני שב ומביע צער על מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה. משפחתה וחבריה ראויים לדעת את האמת בנוגע לנסיבות מותה – וזאת יהיה ניתן לקבוע אך ורק על ידי בדיקה בליסטית של הקליע שממנו נפגעה, ולא על ידי תחקירים חסרי אחיזה במציאות כמו זה שהפיצה נציבות האו"ם לזכויות אדם".

"צה"ל פועל לילה ויום מול טרוריסטים צמאי דם המבקשים לרצוח ישראלים, תוך שהוא עושה מאמצים רבים כדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים וחוקר כל אירוע באופן יסודי ומקיף. באירוע שבו נהרגה שירין אבו עאקלה, נורתה אש רבה וחסרת הבחנה לעבר כוחות צה"ל שהשיב באש לעבר מקורות הירי".

"‏גם היום אני קורא לרשות הפלסטינית להעביר לידי ישראל את הקליע שפגע בה. כך צריך לנהוג כל מי שרוצה לדעת את האמת. אני מגבה את חיילי צה"ל, שימשיכו לבצע כל מה שנדרש כדי לשמור על ביטחון אזרחי ישראל".

יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת יריב לוין, אובחן אתמול כחיובי לקורונה. מטעמו של לוין נמסר כי הוא שוהה בבידוד בביתו כנדרש.

נהגי האוטובוסים ימשיכו מחר במחאה על תנאי העסקתם וביטחונם האישי, וצפויים להשבית את קווי האוטובוסים בערים שונות ברחבי הארץ עד השעה תשע בבוקר. השביתה צפויה לגרום לשיבושים בתחבורה הציבורית בירושלים, בני ברק, פתח תקווה ומודיעין עילית. בערים נוספים, בהן באר שבע, אשדוד, נתניה, בית שמש ויבנה השביתה תהיה מלאה.

מבוכה לג'ו ביידן: נשיא ארצות הברית תועד כשהוא מחזיק בידיו "דף הנחיות" שהכינו עבורו אנשי צוותו. ביידן החזיק בטעות את הדף, וכך חשף לעיני המצלמה את ההנחיות המפורטות שנתנו לו אנשיו, בהן נכתב בין היתר "אתה יושב בכיסא שלך", "אתה נותן הערות קצרות" ו"אתה עוזב". התיעוד של ביידן עם ההנחיות הפך לויראלי, על רקע הטענות מצד גורמים שמרניים כי ביידן בן ה-79 סובל מירידה ביכולותיו הקוגנטיביות והמנטליות.

תגיות:איראןנפתלי בנטג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה