חדשות בארץ

הטלטלה הפוליטית: נמשכים המגעים להקמת ממשלה חלופית. הסיכוי קלוש

הליכוד, אורבך ושקד ממשיכים במגעים למניעת בחירות חמישיות ולהקים ממשלה חלופית

  • כ"ד סיון התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

גורמים בפוליטיקה פועלים להקמת ממשלה חלופית, על מנת למנוע בחירות חמישיות בתוך שלוש שנים וחצי – כך דווח הבוקר (חמישי) ב'מעריב'.

למרות שהסיכויים לכך נמוכים, המאמצים נמשכים. ח"כ ניר אורבך, יו"ר ועדת הכנסת, ינסה לעכב את קידום חוק פיזור הכנסת. חברתו למפלגה איילת שקד, שעודכנה על פירוק הממשלה שעה קלה קודם לכן על ידי בנט, הודיעה כי תסכים לשבת בממשלה בראשות נתניהו.

גם חברי הכנסת מיהדות התורה וחלק מחברי הליכוד מעדיפים הקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית, על מנת לא להכניס את המדינה לכאוס נוסף של בחירות. חברי כנסת מיהדות התורה נפגשו עם אנשי תקווה חדשה וכחול לבן, על מנת לקדם את האפשרות.

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר בראיון לערוץ 7 כי לא ניתן להרכיב ממשלה על בסיס שנאה ומשקעי עבר. "אני קורא לסער ושקד ואחרים, שאני יודע שחלקם רוצים בזה, אבל בכל יום עולים על עץ גבוה יותר. אני אומר לשני הצדדים, תמחקו מהמחשב את העבר שלכם, ובואו נלך קדימה. אני עדיין קורא לכל אותם אוהבי מסורת ומכבדי מסורת, אנשי ימין שיכולים לשבת באופן טבעי יחד, הרי אין שום סיבה שיואב קיש לא יוכל לשבת עם שרן השכל, זה כל כך טבעי. אפשר וצריך לסגור את הדברים האלה. הליכוד צריך לעשות זאת בראש ובראשונה ואנחנו יחד עם הליכוד הולכים הלאה. אנחנו שייכים לציבור המסורתי של הליכוד".

אורבך, שניהל בשבועות האחרונים מגעים עם הליכוד, הודיע אמש לאחר אישור החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית, כי הוא לא ימהר לכנס דיון בוועדה שבראשה הוא עומד. לדבריו, הוא אינו מעכב בכוח את קידום חוק ההתפזרות, אבל גם לא ממהר לכנס את ועדת הכנסת. 

 
 
 
 
תגיות:הליכודניר אורבךבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה