חדשות בארץ

שקד: מסכימה לכהן בממשלה בראשות נתניהו – כבר בכנסת הנוכחית

שרת הפנים איילת שקד, הנמצאת בביקור במרוקו, אמרה ל-ynet וידיעות אחרונות כי תסכים לכהן כשרה בממשלה בראשות בנימין נתניהו כבר בכנסת הנוכחית. בקואליציה ממשיכים במאמצים להעלות להצבעה את "חוק הנאשם", שנועד לחסום את דרכו של נתניהו לראשות הממשלה

נתניהו, בעיגול: שקד (צילומים: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו, בעיגול: שקד (צילומים: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שרת הפנים איילת שקד מסכימה לשבת בממשלה בראשות בנימין נתניהו כבר בכנסת הנוכחית. שקד, השוהה בימים אלו בביקור במרוקו, אמרה את הדברים ל-ynet וידיעות אחרונות.

סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן (מרצ), הגיב בחריפות על הפרסום: "אל תגידו שאתם מופתעים. מי שטרחה בכל השנה האחרונה לשמר קשר עין עם הבייס הביביסטי-משיחי, ומי שמנעה את העברת חוקי הנאשם, מתחילה את חזרתה אל זרועות נתניהו".

הכנסת אישרה בצהריים בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיזורה. ההצעה זכתה לרוב מוחץ של 110 תומכים ללא מתנגדים. היא תועבר לוועדת הכנסת בראשות חבר הכנסת ניר אורבך, כדי לקבוע האם לדון בה בוועדת החוקה או בוועדת הכנסת. החוק צפוי לעבור בקריאה שנייה ושלישית בשבוע הבא. עם קבלת ההחלטה על פיזור הכנסת, תתבצע הרוטציה בין נפתלי בנט ויאיר לפיד, ויו"ר יש עתיד ייכנס לתפקיד ראש ממשלת המעבר.

בתוך כך, נמשכים בקואליציה המאמצים להעביר לפני פיזור הכנסת את "חוק הנאשם". החוק מציע לאסור על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה, ומטרתו לחסום את דרכו של נתניהו לראשות הממשלה. חברי הקואליציה התבקשו להיערך לאפשרות שהחוק יעלה להצבעה במליאה בקריאה ראשונה במהלך הלילה.

ראש הממשלה נפתלי בנט החליט להעניק לחברי סיעת ימינה חופש הצבעה על "חוק הנאשם", והודיע כי יצביע נגדו: "הזכות לבחור ולהיבחר היא קדושה והיא מהות הדמוקרטיה", כתב בטוויטר. "זו הייתה ונשארה דעתי. אומנם ראינו שיש מחירים כבדים לכהונת נאשם בפלילים, אבל מי שצריך להכריע ביחס אליהם אלו אזרחי ישראל. בטח ערב בחירות - אין לנסות לשנות את כללי המשחק, אלא לתת להם להחליט בקלפי, ואני משוכנע שיבחרו נכון. על כן אצביע נגד החוק". 

 

תגיות:איילת שקדבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה