חדשות בריאות

יום שלישי ברציפות: 10,785 מאומתים חדשים לקורונה

10,785 בני אדם קיבלו תשובה חיובית לנגיף הקורונה. 190 חולים מאושפזים במצב קשה, 37 מונשמים

  • כ"ג סיון התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי 10,785 בני אדם אומתו לנגיף הקורונה ביממה האחרונה.  מקדם ההדבקה עומד על 1.28. בבתי החולים מאושפזים 190 חולים שמצבם מוגדר קשה, 37 מהם מונשמים. מניין הנפטרים מאז פרוץ המגיפה עומד על .

ועדת הבריאות אישרה היום כי תקנות הקורונה יוארכו בחודש נוסף, עד ל-23 ביולי. מדובר בתקנות האחרונות שנותרו: חובת בידוד רק עבור מאומת לקורונה, וכן חובת עטיית מסכות במוסדות בריאות, רפואה ורווחה בלבד.

במשרד הבריאות המליצו לציבור לעטות מסיכה בהתקהלויות ובמבנים סגורים. ייתכן שלאור מספר הנדבקים הגבוה, יחייב המשרד עטיית מסיכה.

פרופ' חזי לוי, מנהל בית החולים ברזילי שבאשקלון, ולשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, קרא לציבור להקפיד על מסכות במקומות סגורים והשלמת חיסונים. לדבריו, עדיין אין צורך בהגבלות כמו מניעת יציאה מהבית או צמצום נוכחים באירועים. "אנחנו צריכים ללמוד איכשהו לחיות עם זה", אמר, "אבל להיזהר: מסכות במקומות סגורים והשלמת  החיסונים. זה מאוד חשוב".

"התרופה שפותחה בפייזר, פקסלוביד, מגבילה את יכולתו של הנגיף להתרבות בגוף ואמורה להינתן על ידי קופות החולים בקהילה לפני שהמצב מחמיר, ברגע שהמחלה אובחנה. היא מיועדת לבני 60 ומעלה עם מחלות נלוות. כשמגיעים לבית חולים במצב קשה, התרופה הזאת כבר לא עוזרת. מאוחר מדי.

הפרופ' ציין כי הוא עצמו חלה בקורונה ונטל את התרופה. "אני חליתי בקורונה לפני כחודש וחצי ולקחתי את התרופה. אני לא יודע אם בזכותה או לא, אבל המחלה שלי הייתה קצרה ולא קשה".

תגיות:קורונהמגיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה