חדשות בארץ

מאות אלפי ילדים בבית: ההורים מוחים על "ההשבתה הפראית" של מערכת החינוך

הסתדרות המורים הודיעה על שביתה מוחלטת של הלימודים היום בכל רחבי הארץ. ההורים המתוסכלים זועמים

  • כ"ג סיון התשפ"ב
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

שביתת המורים בעיצומה: היום (רביעי) הושבתו מוסדות החינוך בכל רחבי הארץ, ולא יתקיימו לימודים בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובאולפנים. בחינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל.

בהנהגת ההורים הארצית מחו על הצעדים ואמרו: "אנו תומכים בדרישות המורים להעלות את שכרם, אבל ממש לא מובן מדוע הם פועלים להשבתות פראיות בעיצומו של מו"מ שאף עומד להתקדם"

עוד הוסיפו: "הנהגת ההורים הארצית קוראת למשרד החינוך לפעול מיידית להוצאת צווי מניעה נגד הסתדרות המורים, ולעצור את השביתה הפראית המתוכננת למחר".

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, טענה כי במשך החצי שנה האחרונה הם לא קיבלו אף הצעה מעשית מפקידי משרד האוצר. "אנחנו מנהלים כבר חצי שנה מו"מ עם פקידי האוצר אבל טרם קיבלנו אפילו הצעה קונקרטית אחת. אני קוראת שוב לשר האוצר, אביגדור ליברמן, להגיע באופן אישי ולשבת עם שרת החינוך, מנכ''לית המשרד, הממונה על השכר ואיתי - כבר מחר", דרשה אמש.

הסתדרות המורים דורשת מפקידי האוצר לשבת לפגישה היום, ולהגיע אליה ערוכים, עם טבלאות שכר והצעות קונקרטיות לתוספות שכר לכל עובדי ההוראה בשירות המדינה.

במשרד האוצר קראו להסתדרות המורים להפסיק מידית עם השביתות. שר האוצר, אביגדור ליברמן, מסר: "נמשיך להתעקש על הסכם שישפר את שכר המורים, ויביא להקלה להורים ולמשק. קחו פסק זמן. תפסיקו את השביתות. אנחנו במגעים קדחתניים. אני מציע להיכנס למו"מ רציף מיום ראשון עד שנגיע להסכם, אבל שיבואו למו"מ באופן פתוח ובלי אולטימטומים ובלי הכתבות. זה מה שאנחנו דורשים.

"אין דבר כזה מו"מtake it or leave it . אנחנו רוצים לדון בהכל. שכר המורים, התאמת החופשות ותגמול למצוינות. צריך לבוא פתוח, להיכנס למו"מ רציני ורציף ואני מציע כרגע להפסיק את השביתה ומיום ראשון נבוא ונתיישב ונעשה מאמץ אמיתי, כנה, להגיע להסכמות לטובת כולם", הוסיף ליברמן.

ממשרד האוצר נמסר: "ההתנהלות של הסתדרות המורים על גבם של ההורים והתלמידים בשעה זו, אינה ברורה לנו כלל וכלל".

עיריית ירושלים עדכנה כי הצהרונים בעיר ירושלים יפעלו על אף ההשבתה, בשעות הפעילות הרגילות.

תגיות:שביתהמשרד החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה