חדשות בארץ

"מערכת בחירות קשוחה וקודרת": עמית סגל צופה קטסטרופה

הפרשן הפוליטי עמית סגל צופה מערכת בחירות קשה וקודרת בין "גוש ביבי" לבין גוש "רק לא ביבי"

  • כ"ב סיון התשפ"ב
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

בחירות חמישיות בתוך שלוש שנים וחצי: העיתונאי עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12, כתב בעמוד הפייסבוק שלו תחזית קצרה וקודרת למערכת הבחירות הקרובה, תוך שהוא מציין: "הלוואי שאתבדה".

"יש במדינה הזו כוחות אדירים שלא רוצים את נתניהו, כוחות אדירים שרוצים אותו. כוחות אדירים שמזועזעים מממשלה שנשענת על עבאס וזועבי, וכוחות אדירים שמחשבה על ממשלת בן גביר אמסלם גפני עושה להם צמרמורת", כתב סגל. "הלוואי שאתבדה – אבל תהיה מערכת בחירות קשוחה וקודרת".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', התייחס לנפילתה של ממשלת בנט, והדגיש כי אין בו שמחה לאיד. "יש בי צער עמוק על אנשים שאיבדו את הדרך וכאב גדול על המקום המסוכן שאליו הם הביאו את מדינת ישראל", כתב סמוטריץ'. סמוטריץ' הוסיף כי "יש לי תחושת אחריות כבדה על הכתפיים, להביא סוף סוף לניצחון ולהקמת ממשלה לאומית טובה לישראל. שלא נתעורר חלילה לממשלת שמאל עם המשותפת שתהיה מסוכנת בהרבה".

ח"כ ישראל כ"ץ מהליכוד העניק היום ראיון ל-FM103 וטען כי אין אפשרות להקים ממשלה חלופית עם ימינה בכנסת הנוכחית. "הרי אם היו רוצות אותן מפלגות שהיו פעם במחנה הלאומי, היו יכולות בשבועות האחרונים כשזה נדרש על מנת לייצב את המערכת, ואותם חברי כנסת, הם לא הכריעו, לא הגיעו לממשלה חלופית בראשות נתניהו, המשיכו עם החרם ולכן זה הידרדר לכיוון של בחירות", אמר שר האוצר לשעבר.

"אנחנו לא בונים על הקולות של ימינה. כל מי שלא בא איתנו הפעם, הוא לא יבוא איתנו בפעם הבאה. אנחנו לא מחרימים אותם ולא החרמנו, אבל בנט הוא לא אופציה כי הוא לא יבוא", הוסיף.

בנוגע להקמת ממשלה עם רע"מ, טען כ"ץ כי אין סיכוי כזה. "בשום פנים ואופן עבאס לא יכול להיות בתוך קואליציה ציונית במדינה יהודית דמוקרטית". יותר מכך, ציין כ"ץ: "אני עומד להגיש עתירה לוועדת הבחירות, בהסתמך על החוק שהעברתי בזמנו, 'לא לאפשר לתומכי טרור להתמודד לכנסת'".

תגיות:בחירותעמית סגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה