חדשות בריאות

יממה שניה ברציפות: יותר מ-10,000 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה

ביממה האחרונה אומתו 10,692 בני אדם לנגיף הקורונה. 180 חולים מאושפזים במצב קשה

  • כ"ב סיון התשפ"ב
(צילום: דוד כהן / פלאש 90)(צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי ביממה האחרונה אומתו לנגיף הקורונה 10,692 בני אדם. מצבם של 180 חולים מוגדר קשה, ביניהם 37 מונשמים. מספר הנפטרים בישראל מפרוץ הנגיף עומד על 10,911.

משרד הבריאות קרא אתמול לבתי החולים להיערך לפתיחת מחלקות קורונה. לעת עתה הורה המשרד לאשפז חולי קורונה בתנאי בידוד שיכולים להיות "מתחם קורונה" במחלקה מעורבת שבה גם לא מאומתים. עם זאת, ביחס לאשפוז בבתי החולים, אין עדיין צורך בפתיחת מחלקות חדשות, וחולים בקורונה יאושפזו במחלקות הקיימות באזורים מופרדים. אולם ברגע שכמות המאושפזים במחלקה תגיע ל-80 אחוז, ניתן יהיה עצמאית לפתוח מחלקות חדשות בלי צורך באישור של משרד הבריאות.

בנוסף, הורה משרד הבריאות על עריכת בדיקות קורונה לכל החולים המיועדים לאשפוז וזאת באופן אלקטיבי, או לבצע בדיקה מיוחדת לחולה העומד בפני פרוצדורה פולשנית. כמו כן, לפני העלאת חולים מחדר המיון אל המחלקות, יש לבדקם בדיקת PCR.

פרופ' חזי לוי, מנהל בית החולים ברזילי שבאשקלון, ולשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, קורא לציבור להקפיד על מסכות במקומות סגורים והשלמת חיסונים. "התרופה שפותחה בפייזר, פקסלוביד, מגבילה את יכולתו של הנגיף להתרבות בגוף ואמורה להינתן על ידי קופות החולים בקהילה לפני שהמצב מחמיר, ברגע שהמחלה אובחנה. היא מיועדת לבני 60 ומעלה עם מחלות נלוות. כשמגיעים לבית חולים במצב קשה, התרופה הזאת כבר לא עוזרת. מאוחר מדי", אמר בראיון לאולפן ynet.

הפרופ' ציין כי הוא עצמו חלה בקורונה ונטל את התרופה. "אני חליתי בקורונה לפני כחודש וחצי ולקחתי את התרופה. אני לא יודע אם בזכותה או לא, אבל המחלה שלי הייתה קצרה ולא קשה".

פרופ' לוי התייחס לזן BA5, הזן הנפוץ כרגע בארץ. "זן זהו הוא אחד מזני האומיקרון שמצליחים לחמוק מהחיסונים. למרות העובדה שאין הוראה כזו, אני ממליץ, בוודאי למבוגרים, לעטות מסכה במקומות צפופים ולא מאווררים ולהימנע ממגע קרוב. עוד דבר שאני ממליץ עליו: להשלים את החיסונים. החיסון ללא ספק מונע הידרדרות למחלה קשה, ויש כאלה שלא קיבלו את החיסון השלישי, שלא לדבר על הרביעי. גם בעולם יש עלייה בתחלואה מאותו זן, ומדינות מתחילות לתת חיסון רביעי".

בנוגע להגבלות, אמר הפרופסור כי עדיין אין צורך בהגבלות כמו מניעת יציאה מהבית או צמצום נוכחים באירועים. "ממש לא", הדגיש. "אנחנו צריכים ללמוד איכשהו לחיות עם זה, אבל להיזהר: מסכות במקומות סגורים והשלמת  החיסונים. זה מאוד חשוב".

תגיות:חיסוניםקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה