חדשות בארץ

חיזוק מפתיע לשדולת השבת בכנסת: נשיא המדינה ויו"ר האופוזיציה במכתבי תמיכה

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "השבת מזמינה את כולנו, להתחבר לדופק של העם שלנו, ולקבל השראה ממקור משותף, מקור הברכה". יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו: "ישנה חשיבות גדולה לשמירת הצביון של שמירת השבת במרחב הציבורי כמדינה יהודית מסורתית"

  • כ' סיון התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

השדולה למען שמירת השבת בכנסת בראשותו של ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) קיבלה בימים האחרונים שני מכתבי תמיכה: מנשיא המדינה, יצחק הרצוג, ומראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. במכתביהם, העלו השניים את חשיבותה של שמירת השבת כאבן יסוד לעולם היהודי ולהמשך שרשרת הדורות.

הנשיא הרצוג כתב על חשיבותה של השבת: "עוד לפני שהחיים נעשו מהירים כל כך, מלאי התראות, צפצופים וצלצולים, עוד לפני שהמסכים השתלטו על שדה הראייה, על זמן האיכות הפשוט, על הארוחות, על ה'יחד' הקהילתי והמשפחתי, על המפגשים אל פנים, באשר באה השבת - באה מנוחה. מנוחה ליגע, מנוחה ומרגוע לעמל. ואם הדבר נכון בעבר, הוא בוודאי נכון, ונצרך - עכשיו. היום כשהחיים רודפים אותנו, כשהאדם חסר את ההזדמנות להתכנסות פנימה, לשקט פנימי, השבת מאפשרת לכל החפץ בכך, להכיר את הכוח שבמנוחה ולהטות את הקשב למקום אחד. להכיר ולהיפגש.

"אם נשאל כלשון חז"ל: 'שבת של מי?', התשובה חייבת להיות: שבת של כ-ו-ל-ם. השבת מזמינה את כולנו, להתחבר לדופק של העם שלנו, ולקבל השראה ממקור משותף, מקור הברכה, שטמונים בו - רוב חכמה וטוב", לשון הנשיא.

"אני מאחל לשדולה למען השבת בראשות ידידי ח"כ משה אבוטבול להיות שדולה שבה כל ישראל חברים וערבים זה לזה, ומי יתן וכולנו נצליח לשאוב מעט שבת גם לתוך ימי המעשה", סיים הנשיא את דבריו.

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, שיגר אף הוא מכתב הוקרה לשדולת השבת. "לקראת שבת לכו ונלכה כי היא מקור הברכה. השבת עבורי הוא יום מקודש - יום של משפחה, של מסורת, של לימוד תורה. מדי שבת אני נוהג ללמוד את פרשת השבוע ואת ההפטרה, במשך שנים רבות יחד עם בני אבנר. אלו הם רגעים מיוחדים שבהם אנו מתעלים מעל לאירועי היום-יום וצוללים פנימה אל השורשים שלנו. לאור נרות השבת שאנו מדליקים יחד, הלב נפתח ומתמלא בקדושת היום המיוחד שמלווה אותנו מדי שבוע.

נתניהו התייחס לשמירת השבת במרחב הציבורי: "על כן ישנה חשיבות גדולה לשמירת הצביון של שמירת השבת במרחב הציבורי כמדינה יהודית מסורתית. אני שמח על הקמת השדולה למען השבת ומחזק את ידיו של חה"כ משה אבוטבול על עשייתו ופועלו למען שבת קודש", סיים ראש הממשלה לשעבר את דבריו.

מכתבים אלו יתפרסמו בחוברת הקיץ שמוציאה בימים אלו השדולה למען שמירת השבת בכנסת, חוברת המאגדת את פעילות הנרחבת של השדולה בחודשים האחרונים, וכן מביאה רשימה של למעלה מ-400 אתרי נופש והפעלות, המקפידים על שמירת השבת.

תגיות:יצחק הרצוגבנימין נתניהושבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה