חדשות כלכלה

התייקרות נוספת בשוק המזון: האם מחירי החלב יעלו ב-6%?

השבוע יכריעו שר האוצר ושר החקלאות האם מחירי מוצרי החלב המפוקחים יעלו באופן משמעותי

  • כ' סיון התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר יכריעו השבוע האם לייקר את מוצרי החלב המפוקחים ב-6.38%, כפי שהמליצה ועדת המחירים לפני 45 יום.

במידה ויסרבו השרים לחתום על הצווים להעלאת מחירי החלב, תנובה ויתר המחלבות מאיימות לעתור לבג"ץ.

בעבר ניצחה תנובה בתביעה שהגישה נגד שר האוצר לשעבר משה כחלון, שסירב בשעתו לחתום על התייקרות מוצרי החלב בפיקוח, אך חויב לעשות זאת בסופו של דבר.

עד כה נעשו ניסיונות להגיע להסכם משולש עם המחלבות ועם הרפתנים, במסגרתו כל צד יוותר מעט, כך שמחיריהם של מוצרי החלב המפוקחים יעלו רק ב-5%. עד כה הניסיונות לא צלחו.

במידה והשרים יסרבו להעלות את המחירים, הנפגעות העיקריות יהיו המחלבות הקטנות שיתקשו לשרוד כלכלית, בשל עליית מחיריהם של חומרי הגלם. הצרכנים, מצידם, עלולים להיתקל בחוסרים במוצרים המפוקחים, שחלק מהמחלבות יחדל לייצר מחוסר כדאיות.

גורמים בענף החלב צוטטו ב'ממון', באמרם: "המדינה תופסת ענף וחונקת אותו, לא אכפת לה מהמחלבות הקטנות. אם המחלבות לא יפוצו כנדרש, מחלבת הגולן תיאלץ לשקול מחדש את קו המוצרים שלה".

זיו ארבל, בעל מחלבה מכפר יחזקאל, סיפר על מצוקתן של המחלבות הקטנות. "כל מחירי חומרי הגלם – החל מאבקת חלב שהתייקרה ב־50% ועד אריזות, חיידקים ומה לא – זינקו. החלב הגולמי עומד לעלות ב־10%, בעוד אנחנו לא יכולים לייקר את המוצר. אבקת חלב מיובאת הייתה עולה לנו 10-9 שקלים, עכשיו המחיר קפץ ל-16 שקל. מ-2006 אני עם המחלבה, הייתה לי רפת וסגרתי. אני לבד במערכה, אם אין ברירה אני סוגר. אי־אפשר לעמוד בזה", אמר.

תגיות:חלבהתייקרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה