חדשות בעולם

בזמן שהיא טובחת באלפי אזרחים: רוסיה מקדמת גינוי לישראל במועצת הביטחון של האו"ם

רוסיה מקדמת גינוי לישראל על התקיפה בשדה התעופה בדמשק. בכירים בישראל טוענים כי הסיכוי של רוסיה לקבל תמיכה אינו גבוה

  • כ' סיון התשפ"ב
מועצת הביטחון של האו’’ם (צילום: shutterstock)מועצת הביטחון של האו’’ם (צילום: shutterstock)
אא

הצביעות הרוסית: בזמן שרוסיה טובחת ללא רחמים במיליוני אזרחי אוקראינה – היא מקדמת גינוי לישראל במועצת הביטחון של האו"ם, בעקבות התקיפה שבוצעה לאחרונה בסוריה ומיוחסת לישראל.

על פי הדיווח בכאן רשת ב', בטיוטת ההחלטה של רוסיה נכתב כי התקיפה בוצעה בניגוד לחוק הבין-לאומי, מערערת את היציבות וגם מפרה את הריבונות של סוריה ושל "מדינות אחרות". עוד טוענת רוסיה כי מי שאחראי לתקיפה צריך לשאת באחריות עליה, וכן כי זו פגעה אנושות ביכולת לסייע לסוריה מבחינה הומניטרית.

בכירים בישראל אישרו כי רוסיה אכן מגבשת הצעה שכזו, אך הוסיפו כי הסיכוי שלה לקבל תמיכה אינו גבוה. גורם ישראלי צוטט באמרו: "איראן ממשיכה לעשות שימוש בשטחה של סוריה ובשדה התעופה להברחות נשק".

מדובר בצביעות איומה. מאז פלשה רוסיה לאוקראינה לפני ארבעה חודשים, היא גרמה להרג של אלפי אזרחים, להריסת עיירות שלמות, ולמיליוני אוקראינים להימלט מבתיהם.

כזכור, בשבוע שעבר הותקף שדה התעופה בדמשק באופן שהוביל להשבתתו. התקיפה יוחסה לישראל, וגרמה למשרד החוץ הרוסי לגנות אותה בחריפות. "אנו מוכרחים לחזור על עמדתנו כי ההפצצות הישראליות המתמשכות בטריטוריה הסורית, המהוות הפרה של נורמות בסיסיות בחוק הבין-לאומי, הן לחלוטין לא מקובלות", לשון הודעת משרד החוץ הרוסי.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב התייחס בסוף השבוע האחרון לפלישתה של מדינתו לאוקראינה. בריאיון לרשת BBC אמר: "הכרזנו על מבצע צבאי מיוחד כי לא הייתה לנו שום דרך אחרת להסביר למערב שגרירת אוקראינה לנאט"ו היא מעשה פלילי", אמר. לברוב התייחס להרג האזרחים באמרו: "דיפלומטים בינלאומיים, כולל הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, מזכ"ל האו"ם ונציגים אחרים של האו"ם, מופעלים על ידי המערב. ולעיתים קרובות הם משמשים להגברת פייק ניוז".

תגיות:רוסיהישראלמועצת הביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה