חדשות בעולם

עדות מטלטלת מטורקיה: "זו היתה חצי שעה של פחד אימים"

מוריה סויסה ביקרה באיסטנבול, וחוותה ניסיון פיגוע: "הייתי בטוחה שזה הערב האחרון בחיים שלי"

  • כ' סיון התשפ"ב
איסטנבול (צילום: shutterstock)איסטנבול (צילום: shutterstock)
אא

מוריה סויסה היתה בנופש באיסטנבול, וחוותה ניסיון חטיפה, אותו תיארה הבוקר (ראשון) לרדיו 103FM. "הלכתי לשוק ופנה אליי בחור שלא נראה ערבי או איראני, נכנס אחרינו לחנות ואמר: 'אתם מישראל? גם אני', ישר הוא ידע. השבנו בחיוב, ואחרי כמה שניות שמנו לב למבטא ערבי, איראני. הוא דיבר עברית. הם לא נראים מחבלים ולא נראים ערבים. בעל החנות הטורקי קלט שמדובר באיראני, הוא צעק עליו ואמר לו ללכת. האיראני השיב בתגובה שהמוכר גזען", תיארה מוריה.

"קיבלנו פחד של החיים", הודתה. "המוכר אמר לנו להישאר בחנות כמה דקות עד שילך. חזרנו למלון וחיכו לנו 4 איראנים, אנו שמענו שהם שוכרים חדר, קיבלנו פחד, אמרנו שאנו לא עולות עד שהם עלו. בעל המלון שאל אותם מאיפה הם, והם השיבו שמאיראן. הם הסתכלו עלינו במבט ממש אכזרי.

"עלינו לקומה הרביעית, סגרנו את החדר, התחלנו לפחד. בסופו של דבר החלטנו שאנו יוצאות שוב, ממש שטות גמורה. החלטנו לצאת לבלות כי שילמנו מראש, עשר דקות לפני התור החלטנו שאנחנו הולכות ומה שיהיה יהיה. עוד שטות גמורה לחלוטין. יצאנו וחזרנו בערך בשתיים בלילה וחיכו לנו מחוץ למלון 3 איראנים. נכנסנו למלון והם נכנסו אחרינו בלי לחשוב פעמיים. היינו אדומות, רעדנו מפחד, בעל המלון לא הבין למה אנחנו לא עולות לחדר. זו הייתה חצי שעה של פחד אימים. עלו שניים ואחד נשאר למטה, והרגשנו שהוא הולך לרצוח אותנו. חזרתי לארץ ואני מסתכלת לצדדים שאולי יעקבו אליי עד ישראל", שיתפה מוריה.

מוריה ביקשה להתנצל על הדברים שאמרה בשידור בשבוע שעבר: "אני חוזרת בי ממה שאמרתי בשידור בשבוע שעבר. אני לוקחת את כל הדברים שאמרתי, ואני מצטערת ממש, שאלתי למה לא מראים את האדם שניסו לחטוף, וזה חזר אליי כמו שצריך".

לשיחה הצטרף יוסי יהושוע, הכתב הצבאי של 'ידיעות', שאמר: "גורמי הביטחון הכי בכירים, פשוט יוצאים מגדרם בימים האחרונים. אנו יודעים שיש התרעות מאוד חמות. יש איראנים, ויש להם משתפי פעולה שמחפשים את המטרות הישראליות, ומנסים להוציא את זה בפועל בטווח הזמן המיידי.

"עם כל הכבוד, אין מחיר לחיים, כשאתה יודע שהם נמצאים שם - אתה לא משחק בחיים שלך", גער יהושוע בישראלים שעדיין שוהים בטורקיה. "יש מקומות שאין לנו התרעות עליהם. אנו לא יכולים להגיע למצב שמתחננים לישראלים לעזוב את המקום. למה נמצאים שם? למה לא קמים ועוזבים? אי אפשר לסמוך על זה שנצליח לסכל 100 אחוז כי הם להוטים להוציא פיגוע".

תגיות:טורקיהאיראנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה