חדשות בארץ

נתניהו לאורבך: "ברגע המכריע יש לעשות מעשה"

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו קרא לחבר הכנסת ניר אורבך להביא לפירוק הממשלה: "צדקת כשאמרת בכנסת שהניסוי נכשל. אבל הכישלון הזה כבר מסכן מדינה שלמה"

נתניהו (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)נתניהו (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
אא

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו קרא הערב (חמישי) לחבר הכנסת ניר אורבך (ימינה) "לעשות מעשה" ולהביא לפירוק ממשלת בנט-לפיד.

"אני שומע בימים האחרונים שגם ניר אורבך מודאג", אמר נתניהו בטקס לזכר חללי אלטלנה. "חבריו עמיחי שיקלי ועידית סילמן כבר עשו את המעשה הציוני הנכון, ואני מחזק אותו שילך בעקבותיהם".

"אני יודע שלבו של ניר במקום. שהוא מתנגד להכרה בחלוקת ירושלים שבנט מקדם בביקור ביידן; שהוא מתנגד לממשלה שתלויה במועצת השורא של האחים המוסלמים; שהוא מתנגד למסירת שליטה במדינה ובכלכלתה לרע"מ, למשותפת ולכוחות אנטי ציוניים אחרים".

"אני אומר לו: צדקת כשאמרת בכנסת שהניסוי נכשל. אבל הכישלון הזה כבר מסכן מדינה שלמה, מסכן את עתידנו. ברגע המכריע יש לעשות מעשה", סיכם נתניהו.

כזכור, בתחילת השבוע הודיע אורבך לראש הממשלה נפתלי בנט כי "במצב הדברים כפי שהוא כיום" הוא אינו רואה את עצמו כחלק מהקואליציה: "לא אתן לממשלה להסתמך על הרשימה המשותפת, לצערי, אנחנו על סיפו של מדרון חלקלק שעלול להוביל אותנו לשם", אמר בהודעה לתקשורת. "אינני חושב שהליכה לבחירות היא החלופה המועדפת. סבבי בחירות אינם משרתים את היציבות הנדרשת לשלטון במדינה. אפעל בכל כוחי לממשלה יציבה עם רוח לאומית, כפי שהתחייבנו לפני כשנה".

על פי דיווחים שונים, אורבך מקיים מגעים עם הליכוד להגעה להסכם, לפיו הוא ישוריין ברשימת המפלגה לכנסת ויקבל תפקיד שר. עם זאת, הערב דווח בוואלה, כי אורבך – השוהה בחופשה בצפון – מסרב ביממה האחרונה להשיב לפניותיהם של בכירים בליכוד לקדם את המגעים ולסגור את ההסכם.

בתוך כך, בכאן חדשות פורסם הערב כי בנט קיים במהלך היום התייעצות פוליטית עם היועץ הפוליטי אהרן שביב בקריה בתל אביב. גורמים פוליטיים טוענים, כי הפגישה עסקה באפשרות להקים ממשלה חלופית עם נתניהו ועם הליכוד בכנסת הנוכחית. בלשכת בנט אישרו את קיומה של הפגישה אולם טענו כי הדיווח על תוכנה אינה נכון.

תגיות:נפתלי בנטניר אורבךבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה