חדשות בארץ

מקומם: הריסת בתי המחבלים תידחה – בעקבות ביקור ביידן

למרות ההוראה להרוס את בתי המחבלים מהר ככל האפשר כדי לייצר הרתעה, בדרג המדיני הוחלט לדחות את ההריסה עד לאחר ביקורו של ביידן בישראל

  • ט"ז סיון התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הדרג המדיני הנחה את צה"ל לעצור הריסת בתים של מחבלים עד אחרי ביקורו של המתוכנן נשיא ארה״ב ג'ו ביידן בישראל – כך דווח הבוקר (רביעי) בגלי צה"ל.

מטרת הדחייה היא על מנת למנוע הסלמה לקראת הביקור, שייערך ב-13 ביולי. ההבנה הייתה בקרב מקבלי ההחלטות היא שהריסת בית המחבל רעד חאזם בג'נין, שרצח 3 אנשים ברחוב דיזנגוף בתל אביב, תביא את ארגוני הטרור להחזיר את ההסלמה שוב לאחר שגל הטרור, נכון להיום, ירד באופן ניכר.

יצוין כי במערכת הביטחון מעריכים שיש לבצע את הריסת הבתים באופן המהיר ביותר כדי לייצר הרתעה, אולם למרות זאת, ההריסה נדחתה.

בליכוד זעמו על ההנחיה: "'בנט כובל את ידי צה"ל, פוגע בהרתעה שלנו ומסכן את ביטחון ישראל רק בשביל ההישרדות הפוליטית שלו. את בית המחבל חייבים להרוס ומיד''.

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף את ראש הממשלה בנט בעקבות הדיווח כי דחה את הריסת בית המחבל מהפיגוע בדיזנגוף עד לאחר ביקור הנשיא ביידן בישראל. "בנט מסדר לעצמו ביקור יח"צ מסוכן של ביידן ומוכר בשביל תמונה לקמפיין הבחירות את ביטחון ישראל ואת ריבונותה בירושלים המאוחדת", כתב סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יגיע לישראל ב-13 ביולי לביקור בן יומיים, ויבקר גם ברשות הפלסטינית. לאחר מכן הוא ימריא לעיר ג'דה שבסעודיה, וייפגש בין היתר עם יורש העצר הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן. בסעודיה יקיים הנשיא פסגה עם מנהיגים במועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ, אליה יצטרפו גם נציגים של מצרים, עיראק וירדן.

לפי הודעת הבית הלבן, ביידן ייפגש עם מנהיגי המדינה כדי "לדון איתם על נושאים שונים ולחזק את מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ולשגשוגה של ישראל". בשלב הזה לא ניתן לוח זמנים מדויק לביקור, אך ניתן להעריך שביידן ייפגש עם ראש הממשלה נפתלי בנט, נשיא המדינה יצחק הרצוג, ושר החוץ יאיר לפיד. עוד נאמר כי ביידן יבקר ברשות הפלסטינית וייפגש עם היו"ר אבו מאזן.

 
תגיות:הריסת בתי מחבליםג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה