סיפורים אישיים

ערבי שגילה שהוא יהודי בסיפור מטלטל: "אבא זרק עליי אבנים. התחננתי על חיי"

מרגש את המגזר: יהודה אלקבץ, תלמיד ישיבה מירושלים, נולד בעיר סחנין בשם מוחמד אל ג'מיל - והגיע אל יהדותו בדרך פלאית ממש, לא לפני שניצל מזרועותיו של אביו האלים והרשע שניסה להורגו 

אא

"תודה לך ריבונו של עולם, שהוצאתני ממצרים והבאת אותי עד הלום", במילים הללו פותח יהודה אלקבץ את התפילה שלו, בתיעוד שמרעיד כעת את המגזר. אלקבץ, תלמיד ישיבה מירושלים, נולד בעצם בעיר סחנין בשם מוחמד אל ג'מיל - והגיע אל יהדותו בדרך פלאית ממש. 

לדבריו, כל ימיו ספג גידופים על כך שהוא 'יהודי', ולא הבין מדוע מכנים אותו בשם שכולם 'שונאים'. בילדותו הוא הצליח להתגבר ולהדוף את הקללות שניטחו כלפיו, אך משבגר החליט לצאת ולחפש תשובות. 

כך הגיע למעשה לעובדה כי הוא יהודי, ואף יצר קשר, בדרך לא דרך, עם דודותיו היהודיות. 

כיום יהודה עומד לפני נישואין, ובסרטון שנועד לגייס כספים לחתונתו, הוא מודה לקב"ה על שהוציא אותו מהגיהנום, שבו אפילו אביו התנכר אליו. "עמדתי בכפר, ואבא זרק עליי אבנים. צעקתי לו בערבית: 'אבא, תרחם עליי'. הייתי מדמם, ועמדתי להתעלף בכל שנייה. זה היה מוצאי יום כיפור, הוא ידע שחזרתי מבית הכנסת. ואז הוא אמר לי: 'לא אעזוב אותך, עד שתמות'. 

יהודה אלקבץ ב'גלגולו' הקודםיהודה אלקבץ ב'גלגולו' הקודם

"הרגע הכי קשה שהיה לי בחיים, האדם שחשבתי שהוא אבא שלי, עומד להרוג אותי. זה הרגע שהכי טוב לי בחיים. זה גרם לי לצאת ממצרים, ולהגיע לכאן לישיבה. לחסות תחת כנפי השכינה, ולדעת שאני יהודי ושייך לעם הקודש".

בהמשך הסרטון ממשיך אלקבץ להודות על רחמיו וחסדיו של הקב"ה, ולהתחנן גם על החיים החדשים שהוא עומד על פתחם ביחד עם כלתו לעתיד. "היום אני יושב ולומד תורה, מתוך רחמיך וחסדיך. כשם שעזרתני להגיע הלום, אנא ממך אב רחמן, שאזכה ביחד עם כלתי לבנות בית נאמן".

ומאין השם אלקבץ, אתם שואלים? באמצעות דודותיו היהודיות גילה יהודה כי הוא צאצא לבעל 'הלכה דודי', ומשם גם 'אימץ' את שמו.  

תגיות:מסירות נפשגיורמרגשערבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה