חדשות בעולם

לאחר סיכול הפיגוע, איראן באיום ישיר לישראל: "התגובה תהיה במקומה"

דובר משרד החוץ האיראני הגיב על סיכול הפיגוע בישראלים על אדמת טורקיה, ושיגר איום מפורש לישראל: "התגובה לישראל תינתן במקומה ולא במדינות שלישיות"

  • י"ד סיון התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דובר משרד החוץ האיראני, סעיד חטיבזאדה, התייחס היום (שני) לסיכול הפיגוע האיראני שכוון לישראלים על אדמת טורקיה. במהלך מסיבת עיתונאים אמר: "התגובה לישראל תינתן במקומה ולא במדינות שלישיות. אנחנו נותנים לישראל את התגובה בכל מקום שבו נמצא המקור".

חטיבזאדה התייחס גם להסכם הגרעין. "על הצדדים היריבים לסבול חלק מהימים. כל הפעולות האיראניות הן הפיכות. אם ההסכם יושלם מחר בווינה, כל פעולותיה של איראן יהיו הפיכות מבחינה טכנית. מה שבלתי הפיך הוא הטרור הכלכלי של ארה"ב ושל אלה שצידדו בארה"ב. הכאב שהם גרמו לעם האיראני הוא בלתי הפיך. עליהם להתמקד בהשגת הסכם".

כזכור, אמש דווח כי גורמי ביטחון ישראליים סיכלו לפני כחודש ניסיון פיגוע חטיפה איראני נגד ישראלים על אדמת טורקיה. לפי הדיווח, גורמי המודיעין בישראל עדכנו את מקביליהם בטורקיה על הכוונה להוציא לפועל את הפיגוע, ופנו אליהם בבקשה שיפעלו נגד התשתית האיראנית שפעלה במדינה.

אמנם כוונה איראנית לפגוע ביעדים ישראליים בחו"ל קיימת כבר שנתיים, אלא שהפעם היה מדובר באיום ממשי קונקרטי ממשי לחטוף ולרצוח ישראלים על אדמת טורקיה. במל"ל מיהרו לפרסם אזהרת מסע חמורה ביותר לטורקיה.

בתוך כך, כלי תקשורת ברפובליקה האיסלאמית מדווחים על מותו של עלי כאמאני, קצין בזרוע האווירית של משמרות המהפכה, ושל מדען התעופה מוחמד עבדוס - שעליו נכתב כי "הצטרף למספר השהידים הגדול שנהרגו לאחר מאבק למען המערכת". 

תגיות:אירןאיוםישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה