בין אדם לחברו

איך מקבלים בית - עד הבית?

הסטייפלער הסתכל עליו בעיניו הטובות, ואמר לו: "חנניה, חנניה, נגזר על האדם בראש השנה כמה צער וכמה ייסורים יהיו לו כל השנה. יש לך שתי אפשרויות: או להתעסק עם בעיות שלך, או להתעסק עם בעיות של אחרים"

(צילום:(צילום:
אא

למחלקת ייעוץ והכוונה פנה איתמר, בן 55, ושאל: "חמותי (75) אמנם לא סיעודית, אך נחלשה גופנית וירדה ברמות התפקוד. אשתי מבקשת ממני להביאה לגור בביתנו, ולא לשלוח אותה לדיור מוגן. הדבר יצריך השקעה ומאמץ מרובה, ואני ברגשות מעורבים. מה עושים?

איתמר, ודאי שמעת על ארגון "עזר מציון", ארגון שמשאיל ציוד רפואי לחולים ללא תשלום. שמו של מנהל הארגון הוא הרב חנניה צ'ולק. לפני שהרב צ'ולק פתח את הארגון, הוא ניגש לסטייפלער זצ"ל (אביב של מרן הרב קניבסקי זצ"ל), ושאל אותו אם כדאי לפתוח ארגון שיצריך ממנו השקעה של ימים ולילות. הוא הולך למסור את נפשו על חסד עם חולים ונזקקים! הסטייפלער הסתכל עליו בעיניו הטובות, ואמר לו: "חנניה, חנניה, נגזר על האדם בראש השנה כמה צער וכמה ייסורים יהיו לו כל השנה. יש לך שתי אפשרויות: או להתעסק עם בעיות שלך, או להתעסק עם בעיות של אחרים. תבחר לעצמך".

המשפט הזה הכריע את הכף, ואימפריית החסד של עזר מציון נולדה.

* * *

שוחחתי עם אברך בשם ר' דוד, שהתחתן עם המינימום שבמינימום. כיום הוא אב לשמונה ילדים. הוא ואשתו קנו רהיטים מיד שנייה בלבד, והגיעו למצבים כלכליים קשים לאורך החיים, אך האמונה והביטחון היו כלי העבודה שלהם. כל הזמן הם התחזקו באמונה ובביטחון שהכל לטובה, ועם התמודדויות ותפילות האמינו באמונה שלימה שדירה משלהם עוד תגיע אליהם, עד הבית.

הזוג היקר הזה עבר תלאות ומעברים מדירה לדירה ומשכירות לשכירות. כאשר בעל הדירה האחרונה ששכרו החליט למכור את דירתו, והודיע לאברך שיצטרך לפנות את הדירה – בלית ברירה, אך עם הרבה אמונה, נאלצו הזוג ושמונת ילדיהם לפנות את הדירה, אך לא היה להם לאן להתפנות. גבאי בית הכנסת באזור אפשר להם לשים את החפצים שלהם באולם אירועים קטן הסמוך לבית הכנסת, והאב והאם נפרדו, כשכל אחד לוקח איתו מספר ילדים, והולך לישון אצל ההורים...

בני הזוג חיפשו בנרות דירה לשכירות, ונתקלו בסירוב ובדחייה מצד בעלי הדירות, שפחדו שהילדים הקטנים יהרסו להם את הבית. לאחר כשבועיים שלח להם ה' זוג מלאכים בדמות אנשים: אדם שלמד בכל יום דף היומי עם האברך ר' דוד, הגיע אליו עם הצעה מעניינת שהגה עם אשתו: "תשמע, ר' דוד. לך יש משפחה ברוכת ילדים, ולנו עדיין אין ילדים. תביא את אשתך ואת הילדים, ובואו לגור בביתנו – ואנחנו נצא לגור בשכירות. את עלות השכירות – ביחידת דיור קטנה - אתה תשלם לנו".

בתחילה, ר' דוד ואשתו הרגישו חוסר נעימות, ולא הסכימו לרעיון, אך הזוג הפציר ולחץ שוב ושוב, ונתן תחושה כאילו אם יסכימו למהלך – הם יהיו אלה שיעשו טובה לזוג, ולא להיפך. לאחר דין ודברים הסכימו ר' דוד ואשתו להצעה, שמחו והודו מקרב לבם.

הסיפור לא נגמר. שנה לאחר מכן, המלאכים בעלי הדירה החליטו למכור את ביתם, ובאו לר' דוד בהצעה מפתה – שהוא ואשתו יהיו הקונים. הם גייסו יועץ משכנתאות, והמלאכים הוזילו את מחיר הדירה בכ-400 אלף שקלים מהמחיר המקורי. ר' דוד לקח משכנתא, וב"ה זכה לבית שהגיע עד הבית, כמו שייחל והתפלל והבטיח לאשתו.

ומה חשבת, איתמר, שיש איזושהי פעולה שאדם עושה, ובשמים שוכחים?! שטויות. הנה הגיע זמן התשלום של ריבונו של עולם, לזוג המלאכים היקר הזה. שנה וחצי לאחר מכן נולד לזוג היקר בן זכר אחרי 13 שנות עקרות. בסימן טוב בן בא להם, ובסייעתא דשמיא יזכו לעוד בנים ובנות לעבודתו יתברך. מחסד לא מפסידים. כל מה שאדם עושה – לעצמו הוא עושה.

איתמר שתק לרגע. "בסדר, קיבלתי תשובה. תודה".

לייעוץ והכוונה ללא תשלום מהרב ירון יצחקוב וצוות המחלקה, חייגו 073-2221230

תגיות:חסדמצוותייעוץ והכוונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה