סגולות

סגולה עצומה להינצל מפיגועים

מהי הסגולה שנהג בה החובש שניצל מן הפיגוע?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בפיגוע הנורא בבני ברק ביום שלישי לפרשת תזריע תשפ"ב, ר' מנחם אנגלנדר, חובש במגן דוד אדום, קיבל דיווח על יריות, ומיד יצא מביתו. מולו הגיח המחבל האכזר וניסה לירות עליו, אך בדרך נס נעצר נשקו ונחסם, ולא הצליח לירות כלל. חייו של ר' מנחם ניצלו וקיבלם במתנה. למחרת התקשר אביו של ר' מנחם הגאון ר' יואל אנגלנדר, מורה צדק בבית ההוראה של חסידות גור בחיפה, לאדמו"ר מביאלה מרמת אהרון בבני ברק, וביקש לומר לו שחייו של בנו ר' מנחם ניצלו בדרך נס בזכות הסגולה שכתב האדמו"ר בספרו עיוני הלכה (חלק ב' עמוד שע"ב), ושם נאמר שקיבל מהגאון ר' אלחנן הלפרין זצ"ל סגולה מיוחדת מגדולי חכמי הספרדים המקובלים להינצל מרציחת ישמעאלים, שלא ידבר שום דיבור בבית הכיסא ואפילו תיבה אחת, כי יאחזו החיצונים באותיות הדיבור שלו ח"ו. וכל המקפיד שלא לשוח כלל אחר עשיית צרכיו עד נטילת ידיים ג' פעמים לסירוגין לפני ברכת אשר יצר - יינצל מהם בס"ד. וסיפר הגאון ר' יואל שסגולה זו ראה לפני כעשר שנים, ומאז כל בני המשפחה מקפידים בה ביותר. והרי הדבר נפלא ביותר, ותלה את הצלת בנו בזכות סגולה חשובה זו. וכן לפני 22 שנה ניצול הרה"צ ר' ישראל קאהן, בן האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, מערבי אכזר שרץ אחריו וניסה לרצחו עם סכין, וניצל בדרך נס ממנו, וגם במשפחה זו מקפידים בסגולה זו ביותר. והדבר מפליא ומחזק ביותר. "סידנא בבא סאלי", ר' ישראל אבוחצירא זצ"ל, הנהיג את בני ביתו שבעת נטילת ידיים אחר עשיית צרכים ייטלו ידיהם ג' פעמים על ידי כלי, ממידת חסידות, וע"י כך האדם נטהר ומתקדש ביותר, ואשרי הזוכה.

מרן הגר"ח קניבסקי זצ"ל נהג ליטול 4 פעמים (שתים על כל יד) עם כלי לפני ברכת אשר יצר. ואשרי הזוכה להנהגה נפלאה זו, לא לדבר כלל עד נטילת ידיים, וליטול ג' פעמים לסירוגין, פעם ראשונה על יד ימין, פעם שניה על יד שמאל, ושוב ימין ושמאל, וכן פעם שלישית.

כתב בספר "סדר היום" למקובל האלוקי ר' משה בן מכיר זצ"ל, שכל המברך ברכת אשר יצר בכוונה ואומר מילה במילה, לא יחלה כל ימיו ולא יצטרך לרופא ולא לרפואתו.

סיפר הרה"צ ר' מאיר גרינוולד שליט"א על יהודי במקסיקו, שבנו בן השבע עשרה חלה בחולי מסוכן. התקשר אליו אחד הרבנים, ואמר לאב: תקבל על עצמך קבלה אחת מתוך שתיים לכל החיים, או לברך ברכת אשר יצר מתוך סידור, או לברך בעיניים עצומות, ותראה נפלאות. ואכן אותו יהודי קיבל על עצמו לברך את הברכה בעיניים עצומות, ולאחר תקופה קצרה בנו הבריא לחלוטין.

סיפר הגאון ר' חיים ברים זצ"ל: ראיתי בעיני את החזון אי"ש, שבכל פעם שברך - היה נעמד ליד הקיר כשפניו מוסבים אל הקיר, והתאמץ כל כך בברכתו עד שכל פניו התאדמו ממאמץ הברכה. ועדות נוספת בספר "מעשה איש", שהחזון אי"ש היה נוהג לומר ברכת אשר יצר בעמידה באחת מפינות הבית, ולא עשה שום דבר בשעה זו - לא הלך, לא ניגב את ידיו, אלא כאילו עומד בתפילת העמידה (ממש כמלאך בדמות אדם).

ויהי רצון שהבורא יתברך ישמור את עמו ישראל ברחמים.

בברכת שבת שלום ומבורך.

תגיות:סגולותפיגועים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה