חדשות בארץ

הקואליציה המקרטעת: ח"כ ביטון חוזר להצביע עם האופוזיציה

יו"ר ועדת הכלכלה, הנאבק ברפורמת תעריפי התחבורה הציבורית של שרת התחבורה מרב מיכאלי, הודיע כי יחזור להצביע עם האופוזיציה, אולם הבהיר: "לא אהיה זה שיפיל את הממשלה"

ביטון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ביטון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת הכלכלה, חבר הכנסת מיכאל ביטון (כחול לבן), הודיע הערב (ראשון) כי בכוונתו לחזור ולהצביע עם האופוזיציה, וזאת על רקע מאבקו ברפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית שיזמה שרת התחבורה מרב מיכאלי. עם זאת, הוא הבהיר כי אין בכוונתו להביא להפלת הממשלה, ולכן יצביע בעד חוק יו"ש ויתנגד להצעות אי אמון בממשלה.

המהלך של ביטון בא למרות שיו"ר מפלגתו, שר הביטחון בני גנץ, ביקש ממנו שלא להחרים את הקואליציה. בהודעה מטעמו, הבהיר ביטון כי לבקשתם של בנט, גנץ, שר החוץ לפיד ושר האוצר ליברמן הוא המתין שבועיים: "ראש הממשלה יזם שני דיוני עומק ברפורמה עם אנשי האוצר ומנכ"ל משרד ראש הממשלה. אני התייצבתי. מיכאלי לא באה ואסרה על אנשיה לבוא".

"מחר אצביע בעד חוק יו"ש וכנגד אי אמון. לא אהיה זה שיפיל את הממשלה. אך אם העניים יכולים לחכות גם חוקים אחרים יכולים לחכות", כך ביטון.

בתוך כך, חבר הכנסת ניר אורבך מימינה נפגש הערב שוב עם ראש הממשלה נפתלי בנט, שעות בלבד לאחר פגישתם בשעות הבוקר. על פי הדיווח של יקי אדמקר בוואלה, אורבך שוקל לתמוך בחוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית בלבד בשלב זה, מתוך כוונה לפתוח לאחר מכן במגעים להקמת ממשלת ימין חלופית בכנסת הנוכחית. במידה והמגעים לא יניבו פרות – אורבך יתמוך בחוק לפיזור הכנסת גם בקריאה שנייה ושלישית.

אמש דיווח עמית סגל בחדשות 12 כי בליכוד מביעים זעם כלפי אורבך וטוענים כי ניתק את הקשר איתם: "נראה שהוא משחק איתנו. הסבלנות שלנו מתקרבת לפקיעה. הוא בדרך להיות איילת שקד 2, שאיש לא יסכים לקבלו בליכוד".

תגיות:נפתלי בנטמיכאל ביטוןניר אורבך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה