חדשות בארץ

דריכות במערכת הפוליטית: מה יחליט ניר אורבך?

ח"כ ניר אורבך עומד בפני ההחלטה הקשה בחייו: האם להתפטר, ובכך לגרום שיאיר לפיד יהיה ראש ממשלת מעבר, או להאריך עוד קצת את חיי הקואליציה הגוססת?

  • י"ג סיון התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

(עודכן: 10:38)

יו"ר סיעת ימינה חבר הכנסת ניר אורבך וראש הממשלה נפתלי בנט נפגשו הבוקר (ראשון) במשרד ראש הממשלה בירושלים. בינתיים לא נמסרה הודעה מהשניים מה היו תוצאות הפגישה.

בשבוע שעבר נפגשו פעמיים. בנט ינסה לשכנע את אורבך להישאר בקואליציה, אך לדברי מקורביו של אורבך, האחרון כבר הכריע שפניו החוצה.

בנט מקווה שחברי הכנסת הסוררים מרע"מ וממרצ יתפטרו, ובכך יוכל להוכיח לאורבך שיש סיכוי להאריך את חייה של הממשלה.

בליכוד, מצידם, הבטיחו לאורבך שיריון בתמורה לפירוק הקואליציה, ואף הבטחה לתפקיד שר בממשלה הבאה. אך גם הם מתחילים לאבד סבלנות. על פי הדיווחים, בליכוד הציעו לניר אורבך תפקיד שר חינוך או התיישבות ומקום 28. מקומות 10 ו-26 משוריינים לעידית סילמן ועמיחי שיקלי.

אחד השיקולים העומדים בפני אורבך היא העובדה שאם הוא זה שיתפטר ויביא לפירוקה של הממשלה, בנט יודח – ויאיר לפיד יהיה ראש ממשלת מעבר.

בתוך כך, הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, מתאר בטורו ב'ידיעות אחרונות' את התקווה האחרונה של נפתלי בנט לגרום לממשלה לשרוד בחיים עוד מספר חודשים.

"בצר להם, נתלים עכשיו ראשי הקואליציה בתקווה קלושה לנס רב שלבי, שבמסגרתו מאזן גנאיים יתפטר, זועבי תלך אחריו ותקנות יו"ש יעברו", לשון סגל. "איך? אולי בזכות היעדרות של חבר הכנסת ישראל אייכלר מיהדות התורה, שהוצעה לו בפועל הקמה של זרם חינוך חסידי וביטול רפורמת הטלפונים הכשרים.

"זה עשוי היה להיות מחזה מופלא: הבן של טומי לפיד, שצעק על אייכלר באולפנים, מקים לו רשת חינוך. אבל גם זה לא יקרה. הח"כ מבעלזא לא יריב עם כל המגזר רגע לפני שנראה שהיריב המר בדרכו ליפול", דברי הפרשן הפוליטי.

סגל מוסיף כי בנט סבור שהבחירות הבאות ייערכו בחודש מרצ , "אך הבעיה שלו היא שכל שותפיו חוזים שהפיזור יהיה הרבה יותר מוקדם ופועלים בהתאם".

 
תגיות:ממשלהניר אורבך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה