ונשמרתם

סערת המלטונין בוויטמינים לילדים, שהביאה לשני מקרי מוות: "זה נראה ממתק טעים"

הרשת בארה"ב סוערת לאחר שהתגלו שני מקרי מוות בילדים שצרכו וויטמינים 'טבעיים' עם כמות מטורפת של הורמון בשם מלטונין

אא

דוח מיוחד של המרכז לרעלים בארה"ב CDC חושף כי בעשור האחרון מתו שני פעוטות בני שלושה חודשים ושנה וחודש - כתוצאה מריכוז גבוה מדי של הורמון מלטונין, שניתן להם בצורה נוזלית. 

במסגרת הדוח אומר מומחה השינה ד"ר ריטוויק אגרוואל, כי למקרים הנוראיים הללו מצטרפים עוד המון מקרים שלא מדווחים או לא נחקרים יתר על המידה. "אינספור מקרים של ילדים שנטלו יותר מדי מלטונין, מגיעים אלינו. מדובר למעשה בגדילה של 530 אחוזים תוך 10 שנים בלבד. זה המון. רק בשנת 2012 דווחו 8,000 מקרי רעלת בילדים כתוצאה מעומס מלטונין, ובשנת 2021 המספר הכפיל את עצמו באופן דרסטי ועלה ל-52,000 מקרים. 

"כשילדים נוטלים את הדובונים או הוויטמינים שלהם לבד רק כי הצורה 'יפה' והטעם מתוק, זה חמור. זה נורא שאין פיקוח של ההורים על מה שהילדים שלהם לוקחים, כי מקרים רבים של ילדים שהגיעו אלינו התגלו ככאלה שעשו את זה בטעות".

לפי ה-INSIDER, העלייה השנתית הגדולה ביותר התרחשה בין 2019 ל-2020, במהלך המגיפה. "מדובר בתוספים שעולים בסביבות 10$ לבקבוק קטן ואינם דורשים מרשם, מה שמוביל לכך שאנשים רוכשים יותר מדי מהם ללא השגחת רופא. לא ראיתי הרבה מנת יתר של מלטונין במבוגרים, אבל אצל ילדים אפילו מנת יתר קטנה יכולה לגרום להרבה מאוד בעיות, וההורים חייבים לשים לב לדברים האלה. היו כמה מקרים חמורים מאוד של ילדים שנזקקו לחמצן מכני כי הם לא יכלו לנשום בעצמם. 

"הספקים צריכים להתריע על גבי המוצרים כי זה מסוכן לצריכה לילדים, אבל זה לא פוטר את הרוקחים בשירותי הבריאות מלהזהיר את ההורים על ההשלכות הרעילות הפוטנציאליות של התוסף". 

החוקרת הראשית של המחקר ד"ר קארימה ללק, רופאה לרפואת חירום לילדים בבית החולים לילדים של מישיגן בדטרויט אמרה כי "הורים באמת צריכים לראות מלטונין בדיוק כמו כל תרופה אחרת שיש לה פוטנציאל להזיק לילדים, והיא יכולה להיות אפילו יותר מסוכנת, כי זה יכול להיראות כמו ממתק. אם הורה לוקח את המלטונין שלו לאחר שקרא את הכתבה הזו ומאחסן אותו בארון תרופות נעול, זו נקודת פתיחה טובה שאולי תמנע את האסון הבא".

בד בבד, דובר האקדמיה האמריקאית לרפואת שינה, ד"ר שליני פרוטי, אמר כי הורים צריכים לחכות עד שילדיהם יהיו בני 3 לפחות לפני שהם נותנים להם מלטונין כיוון שלילדים צעירים מזה יש "מערכת נוירולוגית ואנדוקרינית לא מעוצבת".

תגיות:ויטמיניםמלטונין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה