חדשות בריאות

העלייה בתחלואה נמשכת: יותר מ-4,600 חולי קורונה חדשים ביממה האחרונה

יותר מ-4,600 אזרחי ישראל אובחנו אתמול כחיוביים לנגיף הקורונה. מקדם ההדבקה עלה. מנכ"ל משרד הבריאות: "מוקדם לקבוע שהחל בישראל גל הדבקה שישי"

  • י' סיון התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מגמת התחלואה בישראל נמשכת, ויותר מ-4,600 אזרחים אובחנו ביממה האחרונה כחיוביים לנגיף הקורונה. גם מקדם ההדבקה עלה, והוא עומד כעת על 1.28.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, העניק הבוקר (חמישי) ראיון לכאן רשת ב', וציין כי אמנם יש עלייה במספר המאומתים, אך עדיין מוקדם לקבוע שהחל גל הדבקה שישי בישראל.

"יש עלייה במספר המקרים, המאומתים ואולי עלייה קלה גם במספר החולים קשה. אבל עדיין לא יודעים להגיד אם זה יתפתח לגל ממשי", אמר אש, אך הדגיש: "גם אם מורגשת עלייה בתחלואה, אי אפשר מיד להכניס את הציבור להגבלות כי אי אפשר להמשיך איתם לאורך זמן רב. כשיש ירידה בתחלואה צריך להקל, וכשיש עלייה – יש לשקול צעדים. בינתיים אנחנו לא רוצים להחזיר הגבלות חובה".

מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף כי במידה והעלייה בתחלואה תימשך, ייתכן מאוד שמשרד הבריאות ימליץ לעטות מסיכה בחללים פתוחים. עם זאת, הוא ציין כי לא יחזרו הבדיקות בנתב"ג כל עוד לא יתגלה זן מסוכן בעולם.

בנוגע למנת מתן חיסון חמישית, אמר אש כי יש על כך התלבטות גדולה, ואין המלצה גורפת למנה חמישית. "יש התלבטות גדולה אם יש מקום עכשיו לחסן בחיסון נוסף. להתחסן כל חצי שנה זה משהו חריג. אנו מבינים שבתת-הזן הזה – החיסון מגן מפניו פחות, בוודאי מפני הדבקות. לכן המלצה גורפת לחיסון חמישי אינה נכונה".

פרוייקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, אמר כי המלצה לציבור לעטות מסיכה מספיקה, ואין צורך לקבוע זאת כתקנה. "אנחנו לא לקראת הגבלות. ההגבלות הן עניין מקצועי של שיקול דעת, בכדי להעריך מה הסיכון הקיים ומה ההגבלות שצריך. אני חושב שאחרי חמישה גלים הציבור יודע להתגונן מפני הקורונה", אמר זרקא. "אני סומך על הציבור עם הניסיון והתובנה שלו שכן ישים מסכות במקומות שהוא מזהה את הסיכון" אמר. "אנחנו קוראים לציבור כן להשתמש במסכה, זה כלי מצוין נגד מחלות מדבקות, גם נגד השפעת. אבל לא כל דבר צריך להפוך לתקנה".

תגיות:קורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה