חדשות יהדות

סקר: רובו המוחלט של עם ישראל רואה ערך חשוב בלימוד התורה

סקר מיוחד של מכון מאגר מוחות מעלה נתונים מעניינים אודות מעמדו של לימוד התורה בקרב האוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל

  • ז' סיון התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

סקר מיוחד של מכון מאגר מוחות עבור ערוץ 14 בדק את מעמדו של לימוד התורה בקרב האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל. ממצאי הסקר מצביעים על כך שרובו המוחלט של הציבור היהודי רואה ערך חשוב בלימוד התורה.

"עד כמה חשובים לימודי התורה במדינת ישראל?", נשאלו משתתפי הסקר. 75% מהנשאלים השיבו שלימודי תורה בישראל הם דבר חשוב עד חשוב מאוד. 16% ככה-ככה, 8% לא חשוב, 1% לא יודע.

מפילוח לפי מגזרים נראה כי בקרב האוכלוסיה החילונית חשיבות לימודי התורה במדינה עומדת על 57 אחוזים בלבד. בציבורים המאמינים, הנתונים מזנקים – 90% מהציבור המסורתי רואה חשיבות בלימודי התורה, אצל דתיים לאומיים הנתון הוא כבר 95% ובקרב החרדים 97% חושבים שלימודי תורה במדינה חשובים עד חשובים מאוד.

על השאלה: "מה מעמד לימודי התורה בבתי הספר?", השיבו 74% מהנשאלים כי צריך ללמד תורה בבתי הספר באותה מידה כפי שמלמדים היום ואפילו יותר. רק 15% סבורים שיש ללמוד פחות תורה – 11% לא יודעים ואחר.

עוד נשאלו המשתתפים שציינו כי הם לומדים תורה בקביעות, האם הם מעוניינים ללמוד יותר תורה. מפילוח לפי מין נראה כי 90% מהגברים העידו כי הם מעוניינים ללמוד עוד תורה, וכך גם 78% מהנשים.

קרוב ל-40% ממשתתפי הסקר השיבו כי הם לומדים תורה באופן שבועי. אבל איך הם הכי אוהבים ללמוד?

כמעט רבע מהנשאלים – 32% - השיבו שהם מעדיפים ללמוד לבד. 19% אוהבים ללמוד באפליקציות,, 19% נוספים אוהבים ללמוד בחברותא, 16% בשיעורים פרונטליים, 11% בישיבה או בבית כנסת, ו-12% אחר.

בנוגע לתחום הלימוד האהוב ביותר, ציינו 32% מהנשאלים את לימודי תנ"ך, 16% השיבו משנה וגמרא, 8% השיבו חומש, 7% מחשבת ישראל, 5% מדרש, 3% משנה, ו-10% השיבו 'אחר'. 

מה מרוויח מי שלומד תורה? הרב זמיר כהן מסביר:

 

 
 
 
 
 
תגיות:לימוד תורהסקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה