חדשות בארץ

דריכות בממשלה: מליאת הכנסת תצביע היום על חוק תקנות יו"ש. לקואליציה אין רוב

לקואליציה עדיין אין רוב לאישור חוק התקנות לשעת חירום ביו"ש. גדעון סער מאיים, מתיחות שיא בין הקואליציה לאופוזיציה

  • ז' סיון התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

שר המשפטים גדעון סער יניח היום (שני) את החוק להארכת תוקף תקנות החירום ביהודה ושומרון. לקואליציה עדיין אין רוב בשביל להעביר את החוק בקריאה ראשונה.

בשבוע שעבר התבטא סער בחריפות נגד חברי הקואליציה שלא יצביעו בעד אישור החוק. "ההצבעה הזו היא מבחן משמעותי להמשך דרכה של הקואליציה", אמר מספר פעמים. ביום שישי האחרון קיים סער שיחת זום עם פעילי תקווה חדשה, במהלכה טען: "לא מקובל עליי שיש חברים בקואליציה שמנהלים מו"מ במה לתמוך ובמה לא אחרי שחוק מסוים עבר ממשלה וועדת שרים לחקיקה. אם הקואליציה לא תתעשת, לדברים האלה יהיו משמעויות. זה מאוד מסכן את המשך קיום הממשלה. אנחנו מעוניינים בהמשך קיום הממשלה כממשלה מתפקדת, השרידות היא לא ערך. אפשר לעשות את זה אם אותם 60 חברי כנסת יגלו נחישות. אם אנשים יעשו דין לעצמם העסק הזה לא יוכל להחזיק".

ארבעת חברי הכנסת של רע"מ וכן ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ טרם הודיעו באופן רשמי שאכן יצביעו בעד החוק. כן עדיין לא ברור כיצד תצביע ח"כ עידית סילמן. רק אם 6 ח"כים אלו יצביעו בעיד אישור החוק – הוא יעבור.

ייתכן וההצבעה תוגדר בתור "הצבעת אמון" בממשלה, ובכך יקשה על סילמן להתנגד לחוק, מכיוון שזה עלול להיות זרז להכריז עליה בתור פורשת מסיעת ימינה.

בקואליציה ממשיכים להפעיל לחץ על חברי הימין באופוזיציה כדי שיתמכו בחוק. חלק מראשי המועצות ביהודה ושומרון, כולל יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני, פנו בסוף השבוע שעבר בקריאה פומבית לראש האופוזיציה בנימין נתניהו, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' והח"כים החרדים וביקשו מהם לסייע לקואליציה באישור התקנות, ולא לערב בכך את הוויכוח הפוליטי. לעומתם, ראשי מועצות אחרים חתמו על דרישה הפוכה, הקוראת לחברי האופוזיציה להמשיך בניסיונותיהם להפיל את הממשלה.

תגיות:קואליציהגדעון סעררע"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה