חדשות בריאות

חוזרים לשגרה: מצב החירום שהוכרז בעקבות הקורונה יפקע בחצות

סיומה של תקופה: הלילה בחצות יפקע מצב החירום שהוכרז בעקבות הקורונה ואתו כל המגבלות שליוו את אזרחי ישראל

  • ג' סיון התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סופה של תקופה ושל מגבלה: הלילה בחצות (בין חמישי לשישי) יפקע מצב החירום שהוכרז במדינה לפני יותר משנתיים בעקבות משבר הקורונה. המשמעות היא ביטול כל המגבלות שליוו את חיי אזרחי ישראל בשנים האחרונות, כמו תו ירוק ותו סגול, חובת עטיית מסכות ועוד.

שר הבריאות ניצן הורוביץ סיכם עם בכירי משרדו ועם יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב (עבודה) שלא להאריך את מצב הבריאות המיוחד. המצב המיוחד, שהוגדר בחוק, איפשר לממשלה להתקין תקנות להגבלות על הציבור למניעת התפשטות הקורונה, ולקבל אישור בדיעבד מהכנסת. בעקבות ביטול מצב החירום, חקיקת הגבלות חדשות ביחס לקורונה בעתיד תדרוש הכרזה מחודשת על מצב בריאותי מיוחד או מצב חירום, או לחלופין הליך חקיקה רגיל.

בתחילת מגפת הקורונה הנהיגה הממשלה סגרים והגבלות כתקנות שעת חירום, תקנות שמקנות לממשלה סמכות כמעט בלתי מוגבלת שנועדו למצבי חירום כמו מלחמות ואסונות. כעבור חמישה חודשים, ביולי 2020, חוקק בכנסת "חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש", שהסדיר את איזון הסמכויות בין הכנסת לממשלה סביב הגבלות הקורונה. החוק הסמיך את הממשלה לקבוע תקנות הנוגעות לקורונה, ואת הכנסת לאשר או לבטל אותן בדיעבד, דרך דיון בוועדה בכנסת או במליאה.

למרות פקיעת מצב החירום ואתו מרבית המגבלות, במשרד הבריאות ציינו שחובת מילוי טופס נוסע נכנס לישראל, אותו יש למלא טרם כניסה לארץ, נשארת בתוקף. גם חובת הבידוד למאומתים לקורונה ועטיית מסכות במוסדות רפואיים ובתי אבות יישארו בתוקף, וכן גם חובת הצגת אישור על תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן ביתית בכניסה לבתי אבות.

תגיות:מצב חירוםניצן הורוביץקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה