חדשות בארץ

השמאל נזעק למחות נגד ההפגנות מול ביתו של ח"כ אורבך

חברי הכנסת מיכל רוזין (מרצ) ורון כץ (יש עתיד): "האם עיריית פתח תקווה אישרה את הקמת המאהל שהקים ח"כ מעוז מול ביתו של ח"כ ניר אורבך?"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

במשך חודשים ארוכים הם הפגינו בימים ובלילות מול ביתו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. אלפים הגיעו מדי מוצאי שבת לאזור מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים והפכו את חיי השכנים, ובכלל את חייהם של תושבי ירושלים, לסיוט מתמשך. אבל עכשיו השמאל יוצא נגד מאהל מחאה שהוקם מול ביתו של ח"כ ניר אורבך (ימינה) בפתח תקווה.

חברי הכנסת מיכל רוזין (מרצ) ורון כץ (יש עתיד) פנו היום (חמישי) למפקד משטרת פתח-תקווה, סנ"צ יניב פינקל, ולעו"ד שרית גרינבאום, יועמ"שית עיריית פתח תקווה, בבקשה לבחון האם העירייה אישרה ליו"ר מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז, להקים מול ביתו של אורבך אוהל מחאה המשמש כלשכתו הפרלמנטרית.

בפניית הח"כים מהשמאל נכתב: "לאחרונה, התיישב ח"כ אבי מעוז במאהל לו הוא קורא 'לשכה', בשטח העיר פתח תקווה. אלא שמבדיקה שנערכה נמצא כי לא מדובר בלשכה רשמית ומוסדרת מטעם הכנסת. עם זאת, בדיון שנערך בוועדת הכנסת, הצהיר ח"כ אבי מעוז כי הוא קיבל אישור מעיריית פתח תקווה להקמת הלשכה. אשר על כן, נבקש לדעת האם העירייה אישרה את הקמת המאהל של ח"כ מעוז לצרכים אלו. כמו כן נבקש לדעת האם מדובר בשטח ציבורי, ומה הכללים של העירייה להקמת לשכות פרלמנטריות בשטח העיר".

לדברי רוזין, "ביום העצמאות האחרון, המאהל שהקים ח"כ מעוז התעופף ברוח והיווה סכנה לתושבי הרחוב. אני כמובן בעד זכות ההפגנה והמחאה, אבל הקמת לשכה פרלמנטרית דורשת כללים אחרים. הפנייה שנעשתה לגורמים המוזכרים בעיריית פתח תקווה ומשטרת פתח תקווה נועדה לבדוק האם לשכתו של ח"כ מעוז עומדת בסטנדרטים האלו".

כץ הוסיף כי "לאחרונה נתקבלו תלונות רבות מתושבי העיר פתח תקווה בדבר לשכה מאולתרת שהקים ח"כ מעוז בשטח שכונת הדר גנים בסמוך לביתו של ח"כ ניר אורבך. הלשכה המאולתרת גורמת למפגע סביבתי משמעותי ופוגעת בשגרת השכונה. אני מקדש את חופש הביטוי וחופש ההפגנה, אך יש לפעול במידתיות ובמסגרת הכלים הפרלמנטריים. לצערי, נראה כי ביתו של ח"כ אורבך הפך לשטח הפקר ועל הגורמים הרלוונטיים לפעול להסדיר את הנושא בהקדם".

בתגובה לפנייתם של רוזין וכץ, מסר מעוז: "השמאל הרדיקלי אינו יכול לסבול שגם לאנשי הימין מותר להפגין ולמחות. במתק שפתיים של קידוש חופש הביטוי והמחאה, מנסים לחפות על הדיקטטורה המחשבתית שהם מנסים להשליט במדינת ישראל.על הדרך, גם שכחו את חוק חסינות חברי הכנסת. אני מודיע שאמשיך למלא את שליחותי הציבורית בכל מקום, ובמיוחד מול ביתו של ח"כ ניר אורבך. לא נקבל מוסר מהשמאל הרדיקלי הצבוע, שדאג במשך שנים להפעיל לחץ על היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט על ידי הפגנות לא חוקיות כדי להפיל את השלטון".

תגיות:אבי מעוזניר אורבךמיכל רוזין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה