חדשות בארץ

הערכה: המשטרה תזמן לחקירה את חברי הכנסת עודה, טיבי וכסיף

שלושת חברי הרשימה המשותפת תועדו, במקרים שונים, מתעמתים עם שוטרים וכוחות הביטחון. החלטת היועצת המשפטית לממשלה תתקבל מיד לאחר חג השבועות

(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

חברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי ועופר כסיף מהרשימה המשותפת יוזמנו לחקירת משטרה, בעקבות העימותים של השלושה, במסגרות שונות, עם שוטרים ואנשי כוחות הביטחון. כך דווח באתר ynet.

על פי הדיווח, גורמים בסביבת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ממליצים לחקור באזהרה במשטרה את שלושת חברי הכנסת. מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי הוא זה שהפנה ליועצת המשפטית לממשלה את עניין פתיחת החקירה נגד השלושה, לאחר שהשתכנע מהחומרים שהונחו לפניו כי הם פעלו בניגוד לחוק.

בהרב מיארה עתידה לקבל החלטה סופית בנושא מיד לאחר חג השבועות, ואם לא יהיו הפתעות משמעותיות - הם יזומנו לחקירה.

לפני כשבועיים, פורסם סרטון בו נראה טיבי מתעמת עם שוטרים שעצרו צעיר ערבי. בתיעוד נראה טיבי צורח על השוטרים ומושך מידיהם את העצור הערבי. בשלב מסוים, הוא הצליח לשחרר אותו מידי השוטרים, ואלו פתחו בריצה אחרי העצור.

במקביל פורסם תיעוד שבו כסיף נראה מכה שוטר במהלך הפגנה בדרום הר חברון. כסיף הגיע למקום עם רכבו, ובשלב מסוים שני שוטרים נעמדו ועצרו את הרכב. אחד השוטרים דפק עם ידיו על מכסה המנוע, וכסיף יצא מהרכב והיכה את השוטר בראשו. בין השניים התפתח עימות, במהלכו כסיף צעק על השוטר כי יש לו חסינות בשל היותו חבר כנסת.

בנוסף, פרסם יו"ר הרשימה המשותפת סרטון בו קרא לשוטרים ממוצא ערבי "לזרוק את הנשק בפרצוף ולהגיד להם מקומנו אינו איתכם". עודה הוסיף כי "זהו שפל שצעיר או משפחתו יהיה מקובל עליהם שאחד מבנינו יצטרף לכוחות הביטחון".

תגיות:משטרת ישראלאחמד טיביאיימן עודהעופר כסיףגלי בהרב מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה