חדשות בארץ

מזעזע: תלמידי כיתה ז’ ברחובות התבקשו ליצור דגם של דמויות בנצרות

תכנים נוצריים בבתי ספר ממלכתיים: במסגרת שיעור היסטוריה התבקשו תלמידי כיתה ז' ליצור דגמים של אירועי הנצרות. שיעורי התנ"ך, במקביל, בוטלו לחלוטין

  • ג' סיון התשפ"ב
אא

מזעזע: תלמידי כיתה ז' בחטיבת הביניים "קציר" שברחובות התבקשו ליצור דגמים של אישים ואירועים משמעותיים בנצרות. ההורים נדהמו לגלות כי ילדיהם התבקשו ליצור דיוקן של ישו, של יוחנן המטביל, ודגמי נצרות אחרים. "זו עבודה מיסיונרית לכל דבר", טענו ההורים, שציינו כי תלמידי הכיתה לא לומדים כלל שיעורי תנ"ך השנה.

לדף המטלה צורף דיוקן של ישו, והתלמידים הוזהרו כי יקבלו על מטלה זו ציון בתעודה.

אלעד צדיקוב, מנכ"ל אופק ישראל, זעם על המטלה המבישה. בחשבון הטוויטר שלו העלה צילום של הדף אותו קיבלו התלמידים, ותקף: "חט"ב קציר ברחובות מחלקת הנחיות לילדי כיתה ז' בשיעור היסטוריה: בניית דגם של הסעודה האחרונה, יצירת דיוקן של ישו, בנו דגם של יוחנן המטביל. כשאני הייתי תלמיד בממלכתי, קיבלנו הנחיות לבנות משה בתיבה, קריעת ים סוף, סוכה וחנוכיה. טרלול הפרוגרס משתולל, ומטשטש לילדינו את זהותם וזהותם".

דיאנה צ'רקובר, אמו של אחד התלמידים בכיתה, סיפרה ל'ישראל היום' כי נתקלה בעבודת ההגשה ונדהמה לראות תמונה של ישו. "אני עברתי גיור כשהייתי צעירה, מה שאנחנו רואים פה זה לא שיעור היסטוריה, אלא עבודה מיסיונרית", אמרה. "לא ברור לי באיזה עולם זה בסדר אצל היהודים לפסל אל נוצרי בכיתה ז'". צ'רקובר ציינה כי שוחחה עם הורים נוספים ביתה, ואף הם שותפים לדעתה.

עו"ד רוני ססובר, מנכ"ל פורום הורים למען מסורת, הגיבה בחומרה: "רגע לפני חג מתן תורה, בזמנים שבהם מפסיקים ללמוד תנ"ך ומבטלים בגרויות, מסוכן שבתי הספר בוחרים להעמיק בנצרות ובאסלאם, במקום חיזוק הזהות היהודית של ילדי ישראל למען המשך קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. טוב עשו באופק ישראל שחשפו את המקרה הזה".

הנהלת בית הספר מסרה בתגובה כי העבודה היא חלק מסיכום תהליך הלמידה המעמיק של התלמידים. עוד ציינה ההנהלה: "אשר ללימודי התנ"ך בבית הספר - המקצוע נלמד כך שכל שעות הלימוד בתנ"ך ניתנות בכיתות ח' וט'".

עיריית רחובות מסרה כי התכנים הפדגוגיים במהלך שעות הלימוד הם באחריות משרד החינוך. עם זאת, ביקשה העירייה להדגיש כי "אין זה מן הראוי להקנות לתלמידים תכנים נוצריים בבתי ספר ממלכתיים של מדינתנו היהודית והדמוקרטית. את עמדתנו זו נעביר גם למנהלת וגם למשרד החינוך, אליו הועברה התלונה לבדיקה".

תגיות:מערכת החינוךנצרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה