חדשות בארץ

הקואליציה התפצלה: החוק האוסר הנפת דגל אש"ף באוניברסיטאות אושר בקריאה טרומית

אחרי שהקואליציה הכריזה על חופש הצבעה, הצעת החוק שיזם ח"כ אלי כהן מהליכוד אושרה ברוב של 63 תומכים מול 16 מתנגדים. גם הדיון הזה לווה בצעקות וגידופים בין נציגי הימין לחברי הכנסת הערבים

מליאת הכנסת, הערב (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)מליאת הכנסת, הערב (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

אם מישהו עוד היה צריך הוכחה עד כמה הקואליציה מתפוררת והמרכיבים אותה רחוקים אידיאולוגית זה מזה, באה הצעת החוק האוסרת על הנפת דגלי הרשות הפלסטינית באוניברסיטאות והוכיחה זאת שוב.

אחרי שהקואליציה הכריזה על חופש הצבעה, אושרה הערב (רביעי) הצעת החוק שיזם ח"כ אלי כהן (הליכוד) ברוב גדול של 63 תומכים מול 16 מתנגדים בלבד. בין התומכים בהצעה שאושרה בקריאה טרומית היו ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון. מנגד, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד וכל חברי סיעת יש עתיד נעדרו מהמליאה בזמן ההצבעה, למעט יו"ר הכנסת מיקי לוי שהצביע בעד.  חברי הכנסת של מרצ, רע"ם והרשימה המשותפת הצביעו נגד ההצעה.

בדומה לדיון הסוער בהצעת החוק של האחים השכולים, גם הדיון בהצעת חוק הדגל לווה בצעקות, גידופים ועימותים מילוליים בין נציגי הימין לחברי הכנסת הערבים וחברי מרצ.

הצעת החוק מבקשת, כאמור, לאסור הנפת דגלי אויב ובכלל זה דגל הרשות הפלסטינית במוסדות חינוך הממומנים על ידי המדינה, לרבות אוניברסיטאות.

יוזם החוק, ח"כ אלי כהן, אמר: "את הצביעות וההסתה של חלק מערביי ישראל יש לעצור. מי שאגב רואה עצמו כפלסטיני יקבל מאיתנו את כל הסיוע הנדרש לעבור במסלול חד-כיווני לעזה". עוד הוסיף: "תתארו לכם שבארה"ב היו מניפים את דגלי אל-קאעדה, תארו לכם שבבריטניה בבתי חולים היו מניפים את דגלי IRA, תארו לכם שבסעודיה היו מניפים בבתי ספר את דגלי החות'ים. בשום מקום בעולם, לא יעלה על הדעת".

חברי הכנסת מהרשימה המשותפת התפרצו כל העת לדבריו של כהן, ש"הציע" להם "ללכת לעזה או לירדן". לדבריו, "אם הם לא היו בישראל הם היו חיים בפחד בלבנון, חיים כמו עניים מרודים בעזה או נשחטים".

כהן התייחס להנפת דגלי אש"ף באוניברסיטאות בהפגנות לציון יום הנכבה: "המצעד עם דגלי אש"ף ביום הנכבה באוניברסיטאות מייצג שאיפות של אלה שרוצים לחסל את מדינת היהודים, זה המסר שיש בו. גם כיום ברשות משלמים קצבה למי שרצח יהודים, גם כיום במערכת החינוך שלכם ממשיכים להסית ולהתריס נגד היהודים ונגד ישראל".

תגיות:אלי כהןמליאת הכנסתחוק הדגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה